Annons:
Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 2088 ggr
ColdGuts
7/11/15, 11:19 PM

Vattnets betydelser inom drömmar?

Jag är en person som älskar vatten i alla dess former, i fast form eller inte. Speciellt regn. Regn är någonting som jag alltid har älskat. känslan när man går runt, utan jacka eller paraply, i ett spöregn är fantastiskt. Många av mina drömmar består av något typ av vatten. Det kan handla om vanligt regn i skogen, eller så kan det handla om enorma tsunamin. Problemet är dock att jag har ingen aning om vad vatten har för betydelse, generellt. Har sökt på nätet lite här och där men har inte hittat något relevant. Har ni någon personlig erfarenhet om vad det har för betydelse, som gör att jag kan relatera och få en bättre förståelse för någonting som jag älskar djupt? ☔️

W-M-L

Annons:
Manutar
7/12/15, 8:39 AM
#1

Vatten kopplas ofta till känslor och det undermedvetna, det är det första jag kommer att tänka på. Det jag ändå tycker är viktigare är ditt personliga förhållande till vatten: för dig som tycker om det har det nog helt annan betydelse än för någon som avskyr eller är rädd för vatten.  Och jag anser att inom drömtydning måste man tyda drömmen som en helhet och inte bara de skillda symbolistiska elementen som förekommer.

Joggan
7/12/15, 11:51 AM
#2

Vatten kopplas ofta till känslor och det undermedvetna tycker jag också…och kvaliteten av vatten tyder på den emotionella tillstånd.

dennas
7/12/15, 8:34 PM
#3

Vatten kan också symbolisera rening eller renhet. Stora vatten kan stå för resor. Fruset vatten kan stå för stillastående, väntan. Ett svart vatten kan vara en spegel etc. Håller med Manutar om att man måste tolka vattnet i sin kontext.

mamma_mo
7/14/15, 2:32 PM
#4

hm , jag har fått lära mig att drömmer man om vatten så betyder det sjukdom eller död ?

Sommarek
7/15/15, 8:26 AM
#5

#4 Det beror nog helt på i vilken kontext man drömmer om vatten och vad man själv har för förhållande till vatten. Vatten står för en mängd olika saker.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: