Annons:
Etikettallmänt
Läst 3282 ggr
Saris89
2015-07-07 07:51

Att bli sedd

Hejhej allihopa. Har du/ni något tips på att dra till sig uppmärksamhet från en viss person. Eller asså, bli sedd. Att kanske vilja träffa mig m.m ingen kärleksmagi eller tvång eller så. Utan jag vill att denna personen skall se mig. En liten spar i rumpan. Jag vill att denna personen skall höra av sig helt enkelt. Tack på förhand :)

Annons:
Bappho
2015-07-07 09:30
#1

Att dra till sig uppmärksamhet från en person på magisk väg är detsamma som kärleksmagi så känner du att du inte vill manipulera situationen så blir det svårt.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarek
2015-07-07 09:42
#2

#1 Det beror sig väl på om det är kärlek man är ute efter? Det är enligt mig ganska stor skillnad på att "tvinga" något att förälska sig i en och att lägga ut en liten lina i någons medvetande som säger "hallå, jag finns!"

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Saris89
2015-07-07 10:06
#3

Lite mer "hallå jag finns" inget med kärlek att göra, de hoppas jag möjligtvis att det händer men inget jag tänkte ha magin till :)

Saris89
2015-07-07 10:56
#4

Några tips?

Bappho
2015-07-07 20:40
#5

#2 Rent praktiskt så skulle mitt tillvägagångssätt vara detsamma. Däremot om Saris89  bara vill bli sedd och inte av en speciell person, då skulle jag praktiskt göra på ett annat sätt. Visserligen en sorts manipulation i vilket fall :-D

Det är inte så stor skillnad på att dra någon till sig för kärlek eller bara vänskap heller och personligen är jag inte så duktig att jag i förväg vet exakt med vilken styrka resultatet blir även om jag från början kan lägga olika mycket krut.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
2015-07-07 23:34
#6

#2 Även om kärleksmagi eller magi ö h t är en sorts manipulation så skulle jag inte kalla det för tvång. Jag upplever inte att det fungerar på det viset alls.

#0 Om du inte redan läst den här artikeln så gör det. Kanske du hittar något där:

Förändra ditt kärleksliv och dina relationer av therootdoctor

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Sommarek
2015-07-08 09:07
#7

#5 Det är därför jag skulle gjort på olika sätt.
#6 Nej, men jag anser det vara tvång. Skillnaden på att försöka manipulera någon till att få känslor för en eller att låta någon se en för att sedan kanske utveckla känslor för varandra är milsvid för min del.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
2015-07-08 09:53
#8

#7 Jag vet faktiskt inte hur man väcker uppmärksamhet hos någon utan att samtidigt väcka känslor så jag överlämnar till dig att ge trådstartaren lämpliga tips.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Saris89
2015-07-08 17:56
#9

Sommarek, har du något tips som skulle kunna hjälpa mig?

Saris89
2015-07-08 18:18
#10

Tack bappho, men den länken hade inte det jag söker :) Ja kärleksmagi hade väl varit bra också. Men de är antagligen ingenting ni vill hjälpa till med. :P hehe.

Bappho
2015-07-08 18:56
#11

#10 Tvärtom, det är helt okej att ställa frågor om kärleksmagi.  🙂

Är det en man eller kvinna du vill ha uppmärksamhet från?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Saris89
2015-07-08 19:33
#12

Det är en man. En mycket speciell man. :)

Bappho
2015-07-08 19:49
#13

#12 Irisrot väcker uppmärksamhet hos män och drar dem till dig. Du kan bada i det, parfymera dig och i pulverform kan du ha det på dina händer och nudda den "speciella" mannen. Blandar du den med egna kroppsvätskor t ex mensblod så blir den starkare.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Saris89
2015-07-08 19:58
#14

En/många väldigt dumma men behövliga frågor. Hur får jag tag i det? Och kan man te.x använda det för att han skall ge mig uppmärksamhet, o när han väl träffar mig att jag tar det på honom? Och skall man tala om för irisroten vem och vad som skall göras då? :)

Saris89
2015-07-08 20:17
#15

Du säljer möjligtvis inte något av det? :)

Bappho
2015-07-08 20:25
#16

#14 Pulvriserad irisrot är lätt att få tag i då man använder det bl a när man gör potpurri. Crearome och Örtagubben har. Du kan annars googla runt så du hittar det billigaste alternativet.

Annars förstod du rätt. Du behöver inte tala till själva irisroten men du kan uttala ditt uppsåt när du blandar pulvret (om du använder dig av mensblod).

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Saris89
2015-07-08 21:19
#17

Jag har kollat runt och pulverform är det enda "rena" jag hittar. Så skall bannemig fixa hem det. Även om det är pulver, kan man då bada i det? Eller bara pudra sig med det? :) tack bappho!! :)

Bappho
2015-07-08 22:03
#18

#17 Både ock. I badvattnet kan du använda dig av ett filter. Man kan också blanda ut irisroten med rismjöl/puder om du vill pudra kroppen.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
2015-07-09 01:23
#19

Te-strumpor (bäst att sätta bindestreck så ingen tror jag rekommenderar test-rumpor) 😛 är toppen om man ska ha örter i badet utan att riskera stopp i avloppet. Går med lite trixande att få till så vattnet rinner genom den när man tappar i.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Saris89
2015-07-09 07:18
#20

Tack så mycket båda två :)

Annons:
Sommarek
2015-07-09 15:33
#21

#8 Jag har aldrig sagt någonting om att inte väcka känslor; det gör man så gott som alltid bara en annan person vilar blicken på en vare sig man vill det eller ej.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
2015-07-09 16:50
#22

#21 Visst! Man väcker känslor och påverkar sin omgivning hela tiden, men så fort man ska tala om att man vill göra detsamma med hjälp av magi eller trolldom då åker varningstrianglar upp och pekpinnar far omkring i luften.  (Vilket för övrigt är mot detta forums regler).

Vi får människor att bli förälskade i oss hela tiden utan att kunna ett dyft om kärleksmagins abc! Kärleksmagi är inte naturvidrigt, tvärtom. Är det någon gång vi använder oss av trolldomskrafter så är det när vi blir förälskade. ❤️

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Saris89
2015-07-09 17:16
#23

Beställt hem irisrot nu :) jag tackar så hjärtligt än en gång och har ni fler ideer så hojta gärna till. Kärleksmagi hade jag gärna också testat. Men de är väl tålamodet för att se om man lyckats som inte är direkt på topp :)

Inja
2015-07-10 00:50
#24

Ett litet tips kan ju vara att, om du ska ha det i handen och föra över det till honom så kan du ha det i vänster hand. Kanske blir lite fel om du ska ha det i höger hand och råkar skaka hand med någon annan innan 😀

Sommarek
2015-07-10 08:06
#25

#22 Att säga att man inte själv skulle göra något på grund av en viss inställning är inte samma sak som en pekpinne - en pekpinne är "så får du inte göra". Annars säger ju forumets regler att man måste hålla med alla om precis allt, hela tiden, och då behöver man ju inte ens diskutera.

(Att jag sedan tycker det är en absurd regel är en helt annan sak - det känns som tonåringar som vägrar använda bilbälte för att det inte är "tufft" och det är mycket coolare att ta konsekvenserna av en eventuell krock… Men det är ändå inte samma sak som att tala om för folk vad de ska och inte ska göra.)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Saris89
2015-07-10 08:59
#26

Vi får se vad som händer, skall träffa honom nästa helg :) tack igen.

Bappho
2015-07-10 09:24
#27

#25 Det här är ett forum där vi bl a diskuterar trolldom. Vi skrev den regeln då det blev moralpanik i exakt varje tråd där det diskuterades. Än i dag ställer folk de frågorna hellre privat till mig för de vågar inte skriva det här öppet. Det är ett problem för diskussionen. Jag tycker den här tråden är ett bra exempel på det.

Sen att jag skulle vara tonårslik, försöka vara tuff och cool, betyder det att du är vuxen och ansvarsfull då? Luktar mer härskarteknik än diskussion.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Sommarek
2015-07-10 10:43
#28

#25 Sen att jag skulle vara tonårslik, försöka vara tuff och cool, betyder det att du är vuxen och ansvarsfull då? Luktar mer härskarteknik än diskussion. 

Sa jag något om dig specifikt som person, eller handlade detta om regeln? Skrev jag att det var så, eller att det för mig kändes så? Luktar mer "som fan läser Bibeln" än härskarteknik. Eller diskussion, för den delen.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
2015-07-10 11:09
#29

#28 Precis som du läser mina forumsregler då. 😃

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarek
2015-07-10 12:42
#30

Jag läser dem nog precis som alla andra, men känner på ett helt unikt sätt för dem eftersom jag inte är till 100% som alla andra - precis som alla andra individer, alltså.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Saris89
2015-07-10 14:47
#31

Jag bad om tips/hjälp ang detta för att jag behöver den hjälpen, inte för att få massa negativ respons. Det är ju mitt val vad jag gör. Jag hade ju inte bett om hjälp /råd om jag inte hade behövt magin i detta fallet. Så vill man inte svara på ens frågor så kan man ju låta bli att kommentera. Min åsikt :)

Inja
2015-07-11 12:54
#33

Åå den boken har jag! Den är faktiskt riktigt bra och man får sig en tankeställare om hur man själv framstår inför andra. Att man lätt kan påverka andra med hur man rör sig, tittar och en massa andra kroppsspråk. 😀

Saris89
2015-07-11 14:15
#34

Då kanske man skall köpa den :)

Annons:
Saris89
2015-07-11 15:02
#35

Saken är den att jag skulle gärna utöva Kärleksmagi på den här personen. Men jag har ingen erfarenhet av det. Så hade nog behövt någon till hjälp. Och i med i princip alla är emot det. Så är det svårt att hitta någon som Skulle vilja göra det åt mig. Och det funkar säkert mycket bättre om jag skulle göra det själv. Därför så vill jag hellre försöka med att han skall se mig. Och hade också velat att han skulle höra av sig innan lördag nästa vecka, då han och några andra kommer hit. Och efter såklart. Menmen ..

Saris89
2015-07-19 20:35
#36

Det gick tyvärr inte :(

Bappho
2015-07-19 22:21
#37

#36 Vad gick inte?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Saris89
2015-07-20 06:14
#38

Provade irisroten, fick det även på honom. Men han pratade inte med mig på hela kvällen :)

Bappho
2015-07-20 09:18
#39

#38 Jag tror du får ha lite tålamod.  Vad har det gått, en dryg vecka?

Nu vet jag inget om er tidigare relation, om ni haft ett förhållande tidigare eller kanske bara varit vänner. Vad finns det att jobba med?

Om du t  ex går till en professionell utövare så brukar man göra en divination först för att se om det är någon idé att göra något. Så det kan vara ett tips. Gå till någon som kan spå för att se om du har en chans på den här personen. Och om du får ett positivt svar så är det bara att bestämma sig för hur mycket tid och energi du är villig att lägga ner. Det kan också vara så att det krävs lite mer än bara irisroten.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Saris89
2015-07-20 11:05
#40

Ja absolut kan det vara så att det behövs mer, och även mer tid. :) Är det något som är tillåtet att söka här? (någon som kan spå)? Jag har tålamodet, men uppfattade det som att det skulle vara uppmärksamhets dragande ganska direkt :)

Saris89
2015-07-20 20:27
#41

Vad de finns att jobba med är inte särskilt mycket, då vi va barndomsvänner. Men inte "ses" på så sätt nu längre

Annons:
Bappho
2015-07-21 09:12
#42

I vilket fall är det svårt att ge hjälp över ett forum då man har så lite information. Ibland kan det behövas något helt annat, bättre  självförtroende, sopa bort hinder för att öppna upp nya vägar och liknande. Ibland får man ta an ett problem från flera olika vinklar. Varje fall är unikt och behöver unik behandling.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Saris89
2015-07-21 16:25
#43

Hur sopar man bort hinder om jag får fråga? :) Självklart är det jätte svårt :)

Bappho
2015-07-22 09:15
#44

#43 Det var ett exempel. Jag vet inte om just du har några hinder i din väg :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Saris89
2015-07-22 18:12
#45

Nejnej inte så jag menade :) men har du exempel på hur man gör :) Letar förfullt efter någon som är duktig på att spå/ läsa av. :)

pavor-nocturnus
2015-08-22 13:20
#46

(Jag vet att jag är lite sen till partyt ;) )

Om du kommer fram till att det är lite oetiskt att påverka en specifik person (jag dömer inte, du får göra precis som du vill imho och det här är inte en reflektion över min egen åsikt) så skulle du kunna kika på glamor spells.

Jag personligen använder mig inte av besvärjelser, men det kan tangera det du är ute efter. Lycka till :)

Upp till toppen
Annons: