Annons:
Etikettallmänt
Läst 1036 ggr
FemFem
6/25/15, 11:15 AM

Hjälp att komma igång!

Hallå! 🥳

Jag är nybörjare inom häxeri och försöker skaffa mig en grund att stå på. Men det är svårt när man inte riktigt vet var man ska börja… Vad tycker ni är det bästa? Att läsa lite om allt och försöka hitta något man fastnar för eller ska man välja ut ett område och fördjupa sig i det på en gång? Jag funderar på att fördjupa mig i det nordiska eftersom jag bor här, men jag vet inte. Det är så himla svårt att bara känna sig fram. Jag är väldigt intresserad av växter t ex men när man letar info om deras magiska egenskaper hittar man liksom bara lösryckta saker känns det som: "Förr i tiden gjorde de så" och "Under antiken trodde de att…" Det blir så rörigt och inte alls samlat och sammanhängande som jag vill ha det.

Tacksam för alla råd!

Annons:
Ganna
6/25/15, 12:21 PM
#1

Börja med att söka och läsa här, för att göra dig en bild av vad du egentligen är intresserad av.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Sommarek
6/25/15, 1:13 PM
#2

Varför inte börja i den hörna du redan är intresserad av och sedan se om det leder dig vidare?  Är det nordiska seder och bruk du är intresserad av, eller gudavärldar (eller rent av både och)?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

FemFem
6/25/15, 1:30 PM
#3

#1 och #2 Jag är inte riktigt säker på vad jag är intresserad av för "inriktning". Men jag vet att jag vill syssla med växter och månen, och kraftdjur. Jag är inte så intresserad av healing och sånt utan mest av växternas magiska egenskaper och att använda dem i ritualer. Jag älskar naturen och vill komma så nära den som möjligt i mitt magiska arbete.

Ganna
6/25/15, 1:51 PM
#4

#3 Det där låter som någon modern solitär wicca/schamanism-blandning.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

FemFem
6/25/15, 1:56 PM
#5

#4 Ok, är det bra eller dåligt? 😃

Ganna
6/25/15, 2:44 PM
#6