Annons:
Etikettfolktro-och-myter
Läst 2281 ggr
Sara.blods
2015-06-19 18:02

Ögon

Hej. Jag har hört att ögonfärgen har med din personlighet att göra. Tror inte riktigt på det. Mina ögon ändrar färg från gul till grön, oftast brukar jag ha gröna ögon. Men ibland blir dom gula, vad beror det på?

Annons:
dennas
2015-06-19 20:49
#1

Håller med om att  det  är svårt att tro att ögats färg skulle kunna säga nåt om personligheten. Om man inte tänker på gamla generaliseringar som bygger på att vissa ögonfärger är vanliga  i vissa geografisk områden och att där kan ha rått ett särskilt kulturellt klimat, som för en utomstående skulle kunna leda till att tron att alla med såna ögon är si och att alla med såna ögon är så.

Förändringarna i dina ögon beror troligen på ljus och pupillens storlek.

Bappho
2015-06-20 07:58
#2

#1 Håller med dennas. Läste senast för någon dag sedan att man i albansk folktro ser bleka ögon som mer farliga, onda ögat, blekt grå, blå och grön :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

NatureCraft
2015-07-03 16:34
#3

Jag vet min och stämmer mycket.

Varkattan
2015-07-08 16:17
#4

Mina ögon ändrar också färg, men det har med känslor att göra.. Jag har gröna ögon med lite brunt  i när jag är "normal". Men när starka känslor kommer in i bilden, som att jag blir upprörd, upprymd eller arg då blir de alldeles ljusgröna eller nästan gula!

Upp till toppen
Annons: