Annons:
Etikettallmänt
Läst 1248 ggr
Manutar
2015-06-18 15:06

Midsommar

Midsommar och sommarsolståndet är inpå knuten! Ska ni ha nåt roligt för er? Själv ska jag ut på landet med musiker-vänner,  grilla och musisera,  ha en midnatts-sol-ceremoni, möjligen åka ut på sjön med robåt och bara koppla av.  Ska bli skönt att komma bort från stan ett par dar.

Ha det så fint allihopa!

Annons:
Sommarek
2015-06-18 15:13
#1

På midsommar blir det "vanligt" firande med familjen, och på Litha blir det firande med covenet.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Ganna
2015-06-18 18:01
#2

Ja, nu är det fullt upp. Rent allmänt håller jag mig dock hemma, "vanligt" folk skulle nog tycka att min midsommar var tämligen frugal.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

zeretki
2015-06-18 19:42
#3

Jag funderar på att göra något men vet inte vad. Meditation, utesittning, ceremoni?

Det var så länge sedan jag gjorde något, och jag har dåliga kunskaper om vad jag bör/borde göra. Jag har bara en känsla av att jag borde göra något. Men vad? Hur lär jag mig om från början? *förvirrad*

Bappho
2015-06-19 11:21
#4

Man behöver verkligen alla 24 timmarna vid midsommar. Man ska skjutsa familjemedlemmar på galej, fixa midsommarkäk, löva, maja stång och binda kransar, skörda örter och rötter, bada i källa, offra, ritualisera med mera och om magen inte är för tung av allt sill och jordgubbsätande så hoppas jag på en flygtur inpå nattimmarna, efter jag plockat de sedvanliga nio blomstren förstås.  Hmm.. bäst jag skyndar mig..

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Upp till toppen
Annons: