Annons:
Etikettfolktro-och-myter
Läst 1975 ggr
MinaRagnarMelvin
2015-06-03 15:19

Naturväsen

Hejhej, jag är en 15 åring som är mycket intresserad av häxkonst, shamanism, spådomskonst och mer inom det ockulta. Jag håller på att öppna upp mig och känna efter, bygga upp intuitionen som har blivit undantryckt och förnekad i min uppväxt i vårt samhälle.
Något jag har funderat mycket över på senare tiden är detta med olika naturväsen, jag har alltid bott i innerstan och aldrig komit i kontakt med några troll, älvor, småfolk eller något liknande. Därför har jag inte riktigt någon stark tro på att de finns. Har bara sett historier om dem i böcker och på internet men skulle gärna vilja höra personliga upplevelser från folk som tror på dem.
Det jag undrar är väl helt enkelt om de finns, kan man se dem eller bara känna deras närvaro? Har ni några upplevelser med olika naturväsen? Hur visste ni isåfall vad det var för en (om dem nu inte är synliga)?

Annons:
Bappho
2015-06-04 09:31
#1

Hur man upplever väsen och andar kan nog skilja sig åt. Ibland ser man dem, ibland är de bara som skuggor eller ljus, vid andra tillfällen kan man bara höra dem o s v

Här är ett exempel.

När jag fyllde femton så flyttade vi till ett riktigt gammalt hus. Vi fick berättat på en gång att huset hade hjälpsamma tomtar. Ganska snart fick vi uppleva flera konstiga saker, det var små svarta skuggor som rörde sig i ögonvrån, kilade in genom dörrarna, sågs utanför fönstren. Konstiga ljud hördes allt från bullret av plåt till klot som rullade över golven. Vi fick också hjälp. Öppna dörrar stängdes ordentligt vid oväder innan vi själv hann (såg det senast i förra veckan när jag var där, mitt framför ögonen på mig) och andra liknande saker. Men det är bara min farmor och min lillebror som har sett dem i hel gestalt, små, i knähöjd och klädd i grått.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

MinaRagnarMelvin
2015-06-04 19:17
#2

tack så mycket för svaret, tror du på alla möjliga naturväsen eller bara dem du själv stött på? det är väl också lite något jag undrar över för vad ska få en att tro på t.ex. älvor om man aldrig har stött på en älva, är det att man bara har en stark känsla av att de finns eller att man tror starkt på gamla myter och folksagor, isåfall varför?

Uppskattar svar väldigt mycket har så mycket frågor hoppas inte att jag verkar misstroende eller irriterad är bara nyfiken :)

Bappho
2015-06-04 20:08
#3

Jag försöker hålla sinnet öppet och inte i förväg bestämma mig för vad det jag upplever är för något. Jag är inte ens säker på att det är tomtar i mina föräldrars gård, det kan ju vara lämningar från gamla döda som levt och verkat där som med tiden har blivit små. Vilket kanske i o f s är samma sak då föreställningen om tomten har sina rötter i förfäderstron.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[bluepearl]
2015-06-08 21:17
#4

Ju öppnare du blir, desto mer kommer du att se/känna. Meditera gärna ofta, på så sätt öppnar du dig mer, gärna i naturen där dessa väsen trivs 🙂

Upp till toppen
Annons: