Annons:
Etikettallmänt
Läst 1972 ggr
Hjärtans_fröjd
5/17/15, 8:08 AM

Vad hände mig i skogen?

Detta låter kanske märkligt men tänker att ni kanske vet vad som hände mig igår. Ända sedan jag varit liten har jag intresserat mig av örter och odling. De senaste fem åren har det varit fokus på läke- & skönhetsörter på olika vis (fick faktiskt i dag reda på att min mormors mormor var en klok gumma så det går kanske igen). Jag älskar skogen & sitter gärna där & bara är, är intresserad av gamla sägner från skogen. Samtidigt har jag varit en "sökare" & haft någon sorts gudslängtan men sökt en kristen gud men inte varit övertygad, inte ens i närheten. Har på sistone släppt den tanken & bara varit, gjort det jag är intresserad av, örter. Har på den vägen den sista tiden kommit in på sajter om häxeri & tyckte det varit intressant men inte mycket mer än så. I går morse så gick jag en runda i skogen för att samla kraft inför dagens barnkalas. Så avvek jag från skogsvägen gick in en bit i skogen & stannade. Så stod jag där helt stilla (vet inte varför jag fick för mig att stanna där menmen) & lyssnade på fåglarna & det lät bara högre & högre samtidigt som det kändes som det kom typ kraft/energi från marken upp i fötterna & upp mot knäna så det kändes som om de skakade & det brände i händerna & fingrarna. Fågelljudet blev nästa öronbedövande & när jag tittade mig omkring så skakade det i min blick, i sidled. Jag låter helt knäpp men det var en omvälvande upplevelse, "frälst" är vad jag kallar det, fast av skogen. Det var mkt märkligt. Det var inte alls skrämmande. Kanske var det inbillning, eller en extra dos mindfulness, hjärntumör, eller något annat, eller är jag bara knäpp, vad tror ni?

Annons:
Bappho
5/17/15, 12:10 PM
#1

Jag vet inte exakt vad din upplevelse var men jag skulle ha ett öppet sinne om jag var du, besöka platsen fler gånger och se vad som händer. 🙂

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Hjärtans_fröjd
5/17/15, 2:44 PM
#2

Öppet sinne för vad? Det kändes väldigt verkligt & det kändes som att det hade en koppling med min fascination för naturen & intresse för örter. Det är nog därför jag vänder mig hit för min intuition sa mig att det finns en sammankoppling.

Sommarek
5/17/15, 8:14 PM
#3

Jag hade absolut gått dit igen för att se om något liknande händer även andra gången, utan att ha några egentliga tankar om varför det blir så. Om det har en mening för dig kommer det att komma till dig.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Hjärtans_fröjd
5/17/15, 9:02 PM
#4

Jag var där precis men inget liknande hände. Nu gick jag iofs dit med världens huvudvärk…men jag tar det som ett tecken men jag vet inte vad för tecken. Jag vill utforska men vet inte var jag ska börja eller hur. Några idéer? Hur började ni?

Sommarek
5/17/15, 9:10 PM
#5

Det är svårt att säga; ingen annan kan ju uppleva precis det du upplevde och veta varför, men det låter lite om som platsen antingen välkomnade dig eller ville berätta något för dig. Kanske finns det något där som du ska upptäcka; kanske har det med ditt ört-intresse att göra, eller kanske är det helt enkelt din kraftplats.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
5/18/15, 7:10 AM
#6

Med öppet sinne menar jag att man inte bestämmer sig för vad det var för sorts upplevelse utan lämnar öppet för flera tolkningar, speciellt om det är första gången man upplever det.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Bappho
5/18/15, 4:57 PM
#7

#4 Att just vara i skogen/naturen så ofta som möjligt är en alldeles utmärkt idé. Gärna där du får vara ensam och även skymning, gryning och nattetid.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

VästkustFia
5/26/15, 1:04 AM
#8

Har varit med om liknande några gånger, både i naturen och i helt andra miljöer även storstäder. Min erfarenhet är att det handlar om något man behöver veta eller förstå i sitt liv, som den platsen på något sätt är "rätt ställe" att förmedla. Men exakt vad - det får man fundera över själv. Det kan gå fort eller det kan ta lång tid innan man ser betydelsen. Det är också viktigt att inte överdramatisera hur omtumlande det än känns i början utan ge sig tid att fundera lugnt och sansat.

Upp till toppen
Annons: