Annons:
Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 1498 ggr
magiskblomma
4/19/15, 12:10 PM

osäkerhet kan det påvärka kortet?

Som jag skrev i tidigare inlägg så var det ett bra tag sedan jag var aktiv hät, o hat nu åter börjat smått med magi igen. Där börjat med lite tarot. Fokuserar på frågor kring mig och en annan person och dess nära omgivning. Om personen (inte jag själv) är själv osäker och tveksam på något som rör den fråga jag ställer, påverkar det (el dennes energi) tarotkortet (taroläggningen) ? Om personen är osäker o velar from o tillbaka, är det så att korten blir osäkra själv o läggningen kanske inte blir helt korrekt. Min intuition säger mig att ja, så gör det, för i vissa frågor känns inte korten riktigt rätt. O jag kan tänka mig mycket väl att personen e kluven, osäker o.s.v Vad tror ni om ovan, o tror ni att det kanske kan vara underlättande att börja från scratch med korten igen genom att ge korten en reäl rening?

Annons:
Bappho
4/19/15, 2:04 PM
#1

Jag brukar varken rena eller lägga om korten när de väl är lagda utan tolka det som kommer upp, men det är väldigt olika hur olika kortläsare gör så det är bara att pröva sig fram tills det blir rätt.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

magiskblomma
4/19/15, 2:12 PM
#2

Jag e personligen väldigt tveksam till att rening skulle lösa "problemet" med korten. Korten stämmer och känns rätt i andra frågor, sedan i vissa blir det "konstigt" och otydliga kort liksom. O det e frågor som jag mycket väl kan känna av att det ligger osäjerhet, förvirring m.m. hos personen men dave frågan kan det påverka korten. Korten har ju legat undanstoppade ett bra tag, så har det i bakhuvudet att jag kanske behöver "damma av dem"???

magiskblomma
4/19/15, 2:13 PM
#3

Ledsen felstavningarna. Sitter med en tele s

dennas
4/19/15, 7:02 PM
#4

Vem är det som upplever att korten inte stämmer? Nedan finns två förslag på vad som kan påverka:

Om den lästa är velig och osäker, så kanske det får vederbörande att "inte vilja kännas vid" en del saker.

Det verkar som att den du läser är nån som står dej nära.  Har du känslor och förhoppningar kring den personen som färgar din läsning?

magiskblomma
4/20/15, 6:06 PM
#5

Det e jag som läser korten som känner / tycker att vissa kort inte stämmer in, beroende på det jag känner av eller hur man nu ska säga, när jag är fysiskt omkring personen . Ja personen står med på visst sett nära.

Upp till toppen
Annons: