OFF TOPIC

Död fågel i trädgården

2015-04-02 11:39 #0 av: NeonNea

Jag visste inte riktigt vilken kategori jag skulle lägga detta i, men here goes!

Jag var i trädgården igår och såg två döda fåglar som jag vet har legat där sedan i höstas.

Frågan är nu om någon vet om det är försent att göra något med dem (alltså försöka få tag på ett kranie eller två)?

Och om så inte är fallet, hur gör jag i så fall?

/NeonNea

Medarbetare på Wicca iFokus

Anmäl
2015-04-02 11:56 #1 av: Choklad

Om du lägger dem i en myrstack, så kommer myrorna att rensa bort allt kött som ev finns kvar från benen. (om jag förstod dig rätt nu)

U R us

Anmäl
2015-04-02 12:09 #2 av: NeonNea

Då får jag gå och hitta en myrstack haha

/NeonNea

Anmäl
2015-04-02 12:11 #3 av: Choklad

De brukar vakna så snart marken blir lite varm, och de finns lite överallt. Har du en trädgård så bör det bli ganska lätt, svårigheten är kanske att hindra andra djur att forsla bort fåglarna. Men har de fått vara ifred under vintern, så bör de nog kunna få vara det i fortsättningen också.

U R us

Anmäl
2015-04-02 12:37 #4 av: NeonNea

Ja, jag tänker det också. Jag ska nog låta dem vara ett tag till, och händer inget får jag leta upp en myrstack :)

Men efter myrorna gjort sitt, behöver jag göra något mer med kraniet? :)

/NeonNea

Anmäl
2015-04-02 12:44 #5 av: Ganna

#4 Ja, eftersom fåglar kan bära på rätt otrevliga sjukdomar bör du dels hantera dem med försiktighet hela tiden. När skallarna är rena ska du dessutom endera koka dem eller ha dem i väteperoxid för att bli av med ovälkomna mikrober.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Anmäl
2015-04-02 14:30 #6 av: NeonNea

Okej, tack så hemskt mycket för hjälpen!

/NeonNea

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.