Annons:
Etikettmånen
Läst 2833 ggr
HjortronBlomman
3/17/15, 10:36 PM

Fullmåne och solförmörkelse

Är det något speciellt man ska tänka på nu till fullmåne? Mina tankar går till att det även är solförmörkelse/ Hjortronblomman

Annons:
Bappho
3/18/15, 5:51 AM
#1

Nymånen infaller samma dag som solförmörkelsen, 20 mars. Sen så är det också vårdagjämning och första dagen i den gamla nordiska kalenderns Vårmånad/Ugglemånad, Gräsmånad/Einmanadur/Tordmåned.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

wissan
3/18/15, 12:14 PM
#2

Det var mycket på en gång….det är bara att ladda upp för en superceremoni…

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

dennas
3/19/15, 5:50 PM
#3

Rätta mej om jag har fel, men jag tror inte att det kan vara fullmåne och solförmörkelse samtidigt, eftersom det är månen som skymmer solen. Därmed är inte den sidan,  som månen vänder mot jorden, belyst.

Ganna
3/19/15, 6:34 PM
#4

#3 Stämmer, det är mörkmåne.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

NiklasTyreso
3/19/15, 6:59 PM
#5

Månen reflekterar solens livgivande strålar, så när månen är avtagande är livskraften det också. 

I morgon är nymåne, månen reflekterar inga strålar från livgivaren.

Solförmörkelsen innebär att månen blockerar solens strålar från att nå oss, vilket innebär att vi bör ta extra väl hand om oss och vår livskraft. 

Solförmörkelsen vid vårdagjämning är lite som om vinterns makter inte vill släppa fram sommarhalvåret livskraft, men den kommer var så säker.

zeretki
3/20/15, 8:15 PM
#6

Skulle ni säga att det är en bra tid att vila och samla kraft hellre än att ta beslut och göra saker aktivt?

Annons:
Upp till toppen
Annons: