Annons:
Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 2049 ggr
Bappho
2015-03-16 10:27

Waite-Smith Tarot

För er som använder den traditionella tarotleken Waite-Smith eller Rider-Waite som den kallades tidigare, skulle jag vilja ge ett boktips med tillhörande websajt.

Marcus Katz och Tali Goodwin, Tarot Association, har gett ut en ny bok med nya fynd de gjort kring just denna lek som ser riktigt intressant ut. Boken heter Secrets of the Waite-Smith Tarot: The True Story of the World's Most Popular Tarot och kommer ut den 8e April. I väntan på den så kan man gå till den här sidan där de kommer att lägga ut något intressant de hittat varje dag, fyra veckor framåt. En liten försmak av boken: 

Secrets of the Waite-Smith Tarot

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Bappho
2015-04-03 13:10
#1

Jag har beställt boken och väntar ivrigt på att den ska komma. De har startat en facebook-grupp där man kan studera och diskutera innehållet i boken. Om någon mer än jag är intresserad så kan ni hitta gruppen här: https://www.facebook.com/groups/waitesmithtarot/

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Tarotstollan
2015-04-08 01:03
#2

Tack för tipset, tyvärr har jag inte Facebook men jag skall väl beställa boken så småningom.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Bappho
2015-04-08 19:07
#3

Jag fick min idag och den ser tjock och lovande ut med många fotografier och bilder på Pamela Colman Smiths verk. Även på katten Snuffles som man kan se i tarotleken :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
2015-04-10 10:02
#4

Synd att du inte har möjlighet till facebook då Mary K. Greer är med i gruppen och ställer intelligenta och pålästa frågor man själv inte kan ställa. Ibland är det toppen med den nya teknologin.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Upp till toppen
Annons: