Annons:
Etikettallmänt
Läst 1082 ggr
witchbird
3/13/15, 10:54 AM

Frågor om örtpåsar(?)

Jag är ganska ny till det här med häxkonst, jag antar att jag är en nybörjarhäxa när det gäller det mesta, men jag försöker läsa och lära mig så mycket jag kan (dock så tar jag det relativt lugnt ändå, för jag har tagit saker för fort tidigare vilket har resulterat i att jag tappat intresset vilket jag absolut inte vill ska hända med det här).  

Nu är det såhär att jag är väldigt intresserad av örtpåsar (om man nu kallar dom för det) och alltså att torka örter och ha dom i små påsar utifall att jag vill bränna dom eller bara ha runt halsen eller i fickan för att få effekterna av vilka örter det nu är jag har i påsen. Till exempel för beskydd mot olyckor, skada, negativitet, etc etc, vilket är något av det första jag planerar att göra.

Är det något viktigt jag behöver veta innan jag gör något sånt här? (förutom vad örterna har för effekter och så) Och kan man göra såhär med alla örter som har magiska effekter? Jag har besökt en del sidor med info om örter inom häxkonst och så, och vad jag har sett har det inte direkt stått någonstans att man absolut inte får göra så med den eller den örten.

Och en till fråga jag har är om örterna fortfarande har effekter på en själv även om man bara har dom med sig i typ en väska eller något sånt? för jag har tänkt att man kanske skulle kunna göra något med en lite negativare effekt senare när jag är mer erfaren, bara för att prova hur just det funkar, men det skulle ju inte vara så kul om man ska någonstans och vill ha med sig alla påsar man har gjort och får t.ex otur bara för att man har med sig  en påse med sådana effekter.

Tack i förhand för svar.:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: