Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 3106 ggr
hund_katt
2015-03-06 23:25

Enkel formel

Finns det någon enkel formel eller liknande, som man kan göra/utöva som 'nybörjare'? Den ska märkas ganska tydligt, och inte vara någon jätteond eller nåt. Eller, typ sätta en liten 'förbannelse' eller 'lycko-magi' i ett föremål, så har man föremålet på sig, så har man väldig otur/tur. Helst inte för komplicerad heller. Finns det något sånt? :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Bappho
2015-03-07 16:59
#1

Du skulle kunna göra dig en trollpåse med örter och rötter. Fast jag rekommenderar inte att du bär runt på en otursgivande påse förstås ;-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

hund_katt
2015-03-07 17:10
#2

Kan man göra en påse med tur istället då kanske? Haha. Eller inte så 'stor' olycka. Asså, inte typ att man blir påkörd eller nåt, ingen så kraftig som gör det farligt, utan typ man blir lite extra klumpig och så typ… Haha

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Bappho
2015-03-08 06:59
#3

Jag gissar att du inte ska bära den påsen själv? Om du berättar mer exakt vad du är ute efter så kan jag säkert ge dig ett bättre svar. Det är också svårt att ställa in styrkan på en besvärjelse. (I alla fall för mig personligen). Om jag önskade någon bara lite olycka så skulle jag helt låta bli istället.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

hund_katt
2015-03-08 11:45
#4

Haha, nej det är till mig själv ;) vill se om det funkar, och att häxkonst finns på riktigt. Och att mina vänner ska sluta tycka jag är konstig för jag tror på häxkonst.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

hund_katt
2015-03-08 11:48
#5

Fast kom på något annat… Istället för otur/tur. Något som märks mer…, typ bättre mörkerseende, eller nåt annat sinne som förbättras… Spelar ingen roll vad det är, så länge man märker det, och inget för komplicerat

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Bappho
2015-03-08 12:40
#6

#5 Man kan inte förbättra mörkerseende med de häxkonster jag praktiserar, så där går jag bet. Pröva något okomplicerat och positivt om du är nyfiken.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Ganna
2015-03-08 12:57
#7

#5 Blåbär är bra för mörkerseendet. Man ska inte ta omvägar när det finns lättare sätt att göra saker på.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Manutar
2015-03-09 10:37
#8

Det är ingen bra idé att utöva magi för att imponera andra eller för att se om det funkar. Det kan fungera bättre än man nånsin tänkt sig eller velat och det är inte så lätt attfå ogjort alla gånger. Jag skulle råda dig att fundera på vad du egentligen behöver magin till, vad du vill få ut av den och sen ta red på hur du kan gå till väga för att få den utkomma du vill ha. Jag kan lova dig att även om du blir den bästa häxa nånsin så kommer det alltid finnas människor som tänker annorlunda och kan tycka du är konstig el.dyl.

hund_katt
2015-03-09 11:25
#9

Jo, men alla säger 'du är bara störd, borde gå till doktor, och alla du säger som är 'häxor' är också bara konstiga, häxkonst finns inte, kan du bevisa att det finns eller?' Vilket har fått mig att börja tvivla på att det finns…

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Ganna
2015-03-09 11:56
#10

#9 Om du ska utöva trolldom (häxkonst och trolldom är i min mening inte samma sak, leta i diverse trådar om häxor/häxkonst för den diskussionen) för att bevisa för andra att det funkar har du ett digert arbete framför dig.

För det första kanske du inte har minsta anlag för det, vilket kommer att göra det svårt att uppnå något. Alla kan s.a.s. inte tralla.

För det andra om du så skulle  sväva och kasta eldbollar framför folk skuile de mest skeptiska iaf säga att det bara är tricks.

Sist men inte minst finns det alltid någon som inte gillar en/det man gör, oavsett vad det är - ju mognare/äldre man blir desto mer inser man förhoppningsvis att de inte är välkomna i ens bekantskapskrets.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

hund_katt
2015-03-09 18:24
#11

Bryr mig inte så mycket om vad andra tycker, det är jag som börjar tvivla på att det finns. Och jag vill bevisa för mig själv att det finns.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Ganna
2015-03-09 20:37
#12

#11 Då föreslår jag att du börjar med att definiera vad det är och tar det därifrån.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

hund_katt
2015-03-09 21:14
#13

Men ingen som har typ någon video eller nåt från när ni gjort trollkonst/häxkonster? Vill bara ha bevis för åtminstone mig själv… Är sjukt intresserad av häxkonst och sånt.. Men alla filmer och jobbiga glädjedödare har gjort att jag tvivlar på att det faktiskt finns.. :/

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
[GråHäxa]
2015-03-09 22:11
#14

#13 Jag vet inte vad du har för bild av hur trollkonst skall fungera men det fungerar sällan som i film. Det är lixom inte bom pang så står det en elefant fram för dig. Det är ofta mer subtilt än så. För en utomstående som tittar på så är det inte alls säkert att de uppfattat att formeln har fungerat. Det är inte alltid det märks med engång. Även om du hittar något som du vill testa och följer det till punkt och pricka, så är det absolut inte säkert att det kommer att fungera. Det här är något man verkligen måste öva på. Även om man har anlag för sånt här så är det inte säker du lyckas på första försöket. Det kan också vara så att du har anlag för att kunnna bli bra inom vissa områden (troligen inte alla) så jag tycker nog att du borde läsa och studera häxkonst och trolldom ett bra tag tills du har lite mer kött på benen. Då vet du förhoppningsvis ungefär hur det fungerar och vad det är du vill utöva.

Lunares Herbis
2019-10-02 21:44
#15

Jag är nog för sent ute men det finns en formel för natt syn,

Upp till toppen
Annons: