Annons:
Etikettkökshäxans-kokbok
Läst 3533 ggr
Demonolater
2015-03-02 06:39

Witch Recipes

Hej alla:)

Jag tänkte starta en topic där alla kan dela olja,rökelse recepter.

Det kan vara från kärleks oljor till vad som helst (helst witch recipes),

kontroll  olja : Olive olja,Calmus, High John root, Hemlock(bara en nypa).

Börja med att blanda örterna i en liten skål, sen slår ni tills det blir till pulverform.

Blanda örterna med en deciliter olive olja, sätt på värmen och låt oljan kokas i  1 timma(60-40 minuter,de upp till dig). Efter kan du hälla oljan i en liten flaska .

Där har du control olja att kontrollera någons vilja:) 

Oljan är jätte bra om ni gör en konroll ''spell''.

Annons:
Demonolater
2015-03-02 06:40
#1

Glömde lägga till en sak. När oljan och örterna kokas, glöm inte att blande varje 10-5 minuter:).

Bappho
2015-03-02 07:36
#2

Hemlock är ett namn som används på flera olika arter, vilken ska vara i din olja?
Nu är inte jag någon expert på hodoo-oljor men jag har inte stött på hemlock (inte någon av dem) i en kontrollerande olja. Pröva med lakritsrot istället.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Demonolater
2015-03-02 08:22
#3

Ja…Många har svårt att tag i hemlock..Det är en bra ide Bappho,Lakritsrot kan funka, Det är inte så svårt att göra hodoo oljor. Det är bara att hitta örter och meningen med örter och blanda dom för en specific anledning. Vill du ha en olja för divination så kan man blanda 3-4 slags örter som hjälper med divination, där har du en divination olja :). Enkelt:)

Bappho
2015-03-02 08:59
#4

Vilken sorts hemlock är det i receptet? Water hemlock, sprängört på svenska? Inte svår att få tag på alls då den växer ganska frekvent vid blöta platser som sjöar, bäckar och diken. Däremot är den mycket giftig. Odört, Poison Hemlock? Hemlockgran?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Demonolater
2015-03-02 12:48
#5

Vi snackar om poison Hemlock.

skogsbergs-anna
2015-03-02 15:14
#6

Hur används oljan, ska man smörja in den man vill kontrollera eller är den för att klä ett ljus med?

Gör hellre fel än inget alls.

Annons:
Demonolater
2015-03-02 16:40
#7

Man kan klä ett ljus. Ökar din ''spell''. Men kom ihåg , finns det ingen intent i oljan av personen som gör den så är oljan bara en vanlig olja…Personen måste själv lägga intent i oljan och energy om du förstår.

Du kan också smörja på personen du vill kontrollera(om han är en vän så kan du bara smörja lite på din hand sen hälsar du på personen med handen och där fick personen oljan på sig).

[GråHäxa]
2015-03-03 20:12
#8

Jag har inte heller stött på hemlock i kontroll eller liknande oljor tidigare. Däremot lakritsrot som jag själv använder tillsammans med ovannämnda ingredienser.

Man kan också använda sig utav vetiver och bergamott. Bergamott är särskilt bra att tillsätta i mixen om oljan är tänkt att användas i finansiella situationer.

Använder man bergamott bör  man dock tänka på att den är ljuskänslig och ej bör användas på huden.

Vill man inte göra en olja så går det även att göra ett pulver av ingredienserna.

[Gandalf56]
2015-03-06 17:18
#9

menar du hemlock som i odört eller som det där nordamerikanska barrträdet??

Joggan
2015-03-06 19:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Bad för skydd…
Med nejlikor
eller Bikarbonat med havssalt!
http://www.noaiddi.com/bokguide/eDocuments/bath-for-protection/

Bappho
2015-03-07 08:17
#11

#9 Demonolater har svarat tidigare i tråden att det var Odört.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Upp till toppen
Annons: