Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 3683 ggr
Merewen
2015-02-24 19:36

blodsmagi?

Hej, har ni någon erfarenhet av blodsmagi?

Annons:
Demonolater
2015-02-25 08:47
#1

Hejsan Merewen.

Jag har inte praktiserat blodsmagi än med det ska jag göra fram till mars.

Jag har läst mycket om blodsmagi (särskilt när det gäller att göra spells med magi med hjälp av demoner).

Har du några frågor så gör jag mitt bästa att svara dom:).

Dark Blessings.

Ganna
2015-02-25 11:11
#2

TS: Blod är en av de kroppsvätskor som används i folkmagin, ofta som "ersättare" för besvärjelsens subjekt eller objekt.

#1 Så du tycker det är en bra idé att svara på frågor om någonting du själv är nybörjare på?

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Demonolater
2015-02-25 11:27
#3

Ahh Kanske han hade några frågor så jagkunde svara, som jag sa har läst mkt om det ämnen.

Merewen
2015-02-26 13:30
#4

Har några frågor faktiskt som ni gärna får besvara, men också berätta om era egna erfarenheter som sagt.

1. Är blodsmagi farligt att utöva?
2. Har någon av er prövat, använder ni ert egna blod eller någons annans (dött djur osv?)

Jag är genuint intresserad eftersom jag just läser en bok om ämnet!

Ganna
2015-02-26 15:33
#5

#4 "Farligt" är en vag term. Trolldom som inbegriper blod kan vara kraftfull och vet man inte vad man gör, ska man inte hålla på med det - precis som med det mesta.

Sen så är blod som substans inte helt oproblematiskt med klet och smittorisk - precis som avföring, vilken också traditionellt kan användas.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Demonolater
2015-03-02 06:24
#6

Jag andvänder blod som ''offering'' till Lucifer. 

Jag ritar Lucifer's sigil på en paper sen lägger jag till 1-2 droppar blod. 

Men blod är livkraft (gör magin ännu starkare).

Annons:
literädd
2015-05-19 19:47
#7

Intressant läsning :) berätta mer :) någon som gjort en "deal" med en demon? M.m

Bappho
2015-05-20 10:12
#8

Pakter, ja. Demon, nej.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

literädd
2015-05-20 10:33
#9

Hur gick detta till då? :)

Bappho
2015-05-20 15:59
#10

Jag har slutit ett förbund rituellt där jag lovat något för att få något i gengäld.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

literädd
2015-05-20 16:43
#11

Jag tycker det låter spännande men läskigt. Hur gör man m.m? Har du fått de du velat i gengäld? :)

Bappho
2015-05-20 20:47
#12

Det är ju bäst att inte lova något man inte kan hålla ;-)

Ja, jag har fått det jag bett om, men jag har även ingått en ganska nyligen så den kan jag inte säga så mycket om än.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

literädd
2015-05-20 21:17
#13

Jag själv hade varit rädd för vad som skulle kunna hända :) Men tycker det är så .. Ååh Ååh, ja jag hade själv velat men nej :) alldeles för feg för de. Och jag har nog inget att lova, som skulle intressera dem :P Jag hade själv velat fördjupa mig i allt detta :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: