Annons:
Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 2140 ggr
hund_katt
2/13/15, 10:55 AM

Praoa?

Finns det något typ 'häxställe' eller vad man ska säga, där man kan praoa, eller typ praoa hos någon som håller på med häxkonster och sånt. Det är väll i te något yrke som man tjänar pengar på, så går kanske inte praoa där. Men om det är en kurs eller något så borde det väll gå att praoa. Eftersom man får praoa på vanliga kurser… Någon som vet var man kan praoa hos någon som utför häxkonster?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Ganna
2/13/15, 11:46 AM
#1

Du kanske kan hitta en nyhäxa med någon form av verksamhet som du kan praoa hos, men traditionellt skulle det inte funka - att vara häxa är inte ett yrke.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

hund_katt
2/13/15, 12:05 PM
#2

Aa, menar typ någon som har typ kurs eller något. Dock så hittar jag ingen som har det.. :/

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Ganna
2/13/15, 12:30 PM
#3

#2 Vad för slags kurs? Jag har en distanskurs, Klokskap och Trolldom, men en prao hos mig skulle inte ha mycket mer att göra än att koka kaffe. 😎

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

hund_katt
2/13/15, 12:38 PM
#4

Emh.. Ja, jag är helt nybörjare på häxkonst och allt som har med trolldom att göra. Men inget speciellt tror jag inte… Magi, spådom.. Är nog det jag vill lära mig om, och annat inom häxkonst. Vet inte riktigt vad jag vill lära mig om eftersom jag inte vet vilka 'olika häxkonster' som finns xD. Jag vill lära mig om hur man gör, hur det går till, och allt annat intressant hahah.. Men spådom och magi av olika slag vet jag att jag vill lära mig. Och om elementen och ja.. Sånt man lär sig på kurser cx

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Ganna
2/13/15, 1:22 PM
#5

#4 Börja med att läsa i olika artiklar och trådar här så du får någon slags grundläggande uppfattning om häxkonst (och de många åsikterna kring häxkonst), trolldom och närliggande ämnen.

Det finns ingen väg med klara delmål som du kan pekas in på där man gör a för att komma till b osv utan mycket är beroende av individens intresse och eventuella talanger. Kunskap är alltid en god början.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

hund_katt
2/13/15, 1:53 PM
#6

#5 ja, jag försöker läsa. Dock är prao-veckan snart, vecka 10. Annars får jag ta något annat som jag inte är intresserad av, typ på city gross eller nåt sånt tråkigt som alla andra gör c; och vänta med magi och spådom till nästa prao, vecka 17 tror jag det är.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
dennas
2/13/15, 3:37 PM
#7

Ett alternativ om du vill göra en "yrkesprao" inom spådom är ju att kontakta ett företag som säljer spådomstjänster över telefon eller internet. Om de har nån som vill ta emot en praktikant. Dock kan många av dessa företag kännas ganska näriga, och så kan praktiken kanske bli långtråkig. En sån praktik skulle troligen innebära att sitta hemma hos nån annan och mest hålla käften. :-)

Ganna - eller nån annan som kan tänkas sitta på svar - vet du om man skulle kunna praktisera hos nån som håller på med nån sorts forskning eller studier på området? Det skulle kanske kunna vara ett alternativ.

Eller föralldel, när frågan är så här "lös" i sin sammansättning: medium, helare och liknande finns ju utövare av…

Ganna
2/13/15, 3:40 PM
#8

#7 Hmm, praoa hos en forskare? Det har jag aldrig hört talas om. Jag tror det skulle vara knepigt, vad skulle praon göra?

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Sommarek
2/14/15, 10:05 AM
#9

Vart i världen finns du, till att börja med?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

hund_katt
2/14/15, 11:26 AM
#10

Värnamo, Småland. Men kan ta mig rätt långt bort. Max Stockholm, men helst inom Småland.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Sommarek
2/14/15, 1:40 PM
#11

Jag funderade nämligen på om det fanns några esoteriska butiker i ditt närområde eller liknande. Kanske inte precis det du letar efter, men eftersom de flesta häxor inte har en offentlig, fysisk plats där de är hela dagarna och som är relaterad till det de gör, så kanske det hade varit ett alternativ? Oftast är de som arbetar på såna ställen kunniga inom vissa områden även om de inte direkt är häxor.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

hund_katt
2/14/15, 2:23 PM
#12

#11 ja, det skulle jag kunna praoa på. Dock finns inget sånt ställe i Värnamo cx men kan som sagt åka en bit, så ska kolla om det finns något c:

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Sommarek
2/14/15, 2:58 PM
#13

Lycka till.   :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
dennas
2/14/15, 6:15 PM
#14

Inte vet jag om hon är verksam än, men är detta nåt av intresse:

http://www.varnamonyheter.se/artikel/20305/serie-ingela-ar-en-arbetande-haxa

dennas
2/14/15, 6:18 PM
#15

#8
En del är berömda för sina slagskott och andra för hugskott. Har ingen aning om vad man eventuellt skulle kunna göra vid en prao hos en forskare, utan tänkte bara höra om det var en tänkbar variant. :-)

Ganna
2/15/15, 2:41 AM
#16

#15 Jag har svårt att tro det, med tanke på arbetssätt. Skulle vara någon form av praktisk forskning som t.ex. arkeologi då. Det går ju alltid att höra av sig till närmaste universitet och höra om de har samarbeten med t.ex. gymnasieskolor.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Upp till toppen
Annons: