Annons:
Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 2308 ggr
Zåmbii3
2015-01-06 10:50

Ta hand om stenar/kristaller

Hej, jag har inte skrivit något inlägg här tidigare så hejhej! ^^ Jag har nyligen skaffat mig/fått några kristaller/stenar, och tänkte bara höra med er hur ni tar hand om era stenar/kristaller? :) Jag har nyligen lagt allihopa i fönstret och tänkte låta dem ligga där från nymåne till fullmåne och sen programmera dem efter det, Men måste man programmera dem när det handlar om Ametrin, Citrin, Grön fluorite, Amazonit, Hematit och Blå bandagat? För dem har ju redan sina egenskaper? Sen undrar jag också om hur/när ni använder dem? Är rätt ny inom stenar och kristaller, men är väldigt intresserad utav det, så ni som håller på med det får gärna höra av sig ^^

// Teddytussens kaninuppfödningHjärta
http://teddytussen.weebly.com/
~Kaniner är inte en hobby, det är en livsstil~

Annons:
Ganna
2015-01-06 13:18
#1

Kristallterapi är inte "stort" bland häxor, det brukar oftare återfinnas bland de som är mer åt new age-hållet.

Välkommen ändå - du hittar nog en hel del annat intressant här om du kikar bland alla gamla trådar.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Zåmbii3
2015-01-06 13:32
#2

#1 Jo, misstänkte det.. frågade på Healing.ifokus också, men där verkade det tomt, så då tänkte jag höra här med bara utifall att. :)

Tack så mycket! ^^

// Teddytussens kaninuppfödningHjärta
http://teddytussen.weebly.com/
~Kaniner är inte en hobby, det är en livsstil~

Ganna
2015-01-06 14:15
#3

Skulle tro att du hittar hur mycket som helst om du googlar på det - särskilt om du gör det på engelska.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Zåmbii3
2015-01-06 14:18
#4

#3 har googlat, men skulle vilja ha någon att bolla lite med också. :)

// Teddytussens kaninuppfödningHjärta
http://teddytussen.weebly.com/
~Kaniner är inte en hobby, det är en livsstil~

dennas
2015-01-06 15:27
#5

Programmera stenarna/kristallerna gör man inte bara för deras egenskaper. Det gör man för att göra dem till sina redskap. Man kan göra en grundprogrammering för att få dem att bli till ens redskap, sen kan man göra tillfälliga programmeringar för de olika ritualer etc. som man tänker sej att de ska vara med i. I vilket fall som, så tror jag att du kanske är ute efter att göra stenarna till dina bundsförvanter, så börja där.

Dessutom brukar många som arbetar med kristaller känna av varje enskild stens/kristalls "personliga" egenskaper. Det finns många olika läror om hur man kan arbeta med dem och också olika sätt att tolka innebörden av dem.  En del tar hjälp av dem för divination, för att spå eller för att hela/läka med.

Att rena sina stenar är viktigt. Det kan göras på många olika vis, beroende på vilken sten det gäller och hur man jobbar. Skenet från (fullmånen), vatten och/eller salt.

Hoppas att detta är till lite hjälp!

Zåmbii3
2015-01-06 19:13
#6

#5 Tack så mycket för svar! Jag har renat dem från fullmånens sken under natten. Hur ska jag nu binda dem till mig? Något tips?

// Teddytussens kaninuppfödningHjärta
http://teddytussen.weebly.com/
~Kaniner är inte en hobby, det är en livsstil~

Annons:
Jinaum
2015-01-13 23:41
#7

Jag programmerar genom att "spendera tid" på stenen. Jag brukar sitta med den en stund, titta på den, studera den, känna den i handen. Försöka ta in intryck utav det hela.
 Därefter brukar jag hålla den i händerna/handen och dra djupa andetag där jag visualiserar vad jag intenderar att stenen skall vara till för. Varje andetag inåt för mig är att intentionen dras in i stenen. Kan va olika för alla. Så ere för mig i alla fall.

dennas
2015-01-14 15:16
#8

#6

Jag har programmerat en del kristaller och stenar genom att uttala följande:

Jag NN programmerar dej "stenens/kristallens namn" till att vara mej behjälplig i "önskat ändamål". Jag har också sagt hur jag vill att de ska arbeta med mej

Sen har jag gjort specifika, tillfälliga programmeringar för särskilda ändamål/ritualer. Efter det arbetet har avprogrammerat den tillfälliga och renat stenarna i salt eller vatten.

Hade för avsikt att kolla om ovanstående är ett eget påhitt, eller om jag faktiskt har fått rådet från nån bok eller liknande. Har dock inte hunnit kolla, återkommer om jag finner nån annan källa än mej själv.

Hoppas detta är till hjälp!

saliganarren
2015-01-14 20:15
#9

Som de andra! jag brukar rena mina i kristallskål med vatten och havssalt under tre dagar (helst under fullmåne) och sen göra som #7 att spendera tid med dem, studera och känn in noga och tala/tänk  och meditera in vad du vill att den ska hjälpa dig med, och känn då in om det är rätt för just den stenen/kristallen.  Upptäck deras personliga drag och titta på flera efter varandra och märk att de har alla olika energier och "personligheter" eller vad en ska säga ^^

fridelfina
2015-01-17 11:06
#10

Tänk på att vissa stenar inte kan vara i vatten en längre tid och att vcissa dessutom inte kan vara i saltvatten!! 

Hade en rätt porös sten (kommer inte ihåg vad, en gulaktigt som var rätt genomskinlig - citrin kanske?) som drog åt sig saltet och blev skrovlig och ogenomskinlig!

 
 

Upp till toppen
Annons: