Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2515 ggr
Vivianne Morganne
2015-01-06 02:10

Att vara Häxa

Hej alla Medsystrar o även bröder, mitt inlägg kommer säkert kännas hård och provkativt  på många sätt men enligt min tradition man lär sig inte BLI HÄXA, antingen man föds så och känner sig vid tidig ålder att man är annorlunda och kanske som jag härstammar av en lång linje av kloka gummor och visa män eller man blir utvald under sitt liv att bli det, som en vän till mig som tillbringade en kort stund på andra sida orsakad av en olycka. Då, när hon kom tillbaks märke hon att hon känner sig annorlunda. Magin är en neutral energi, men det sätt du använder dig själv av dess energi kan hjälpa eller stjälpa. Är ni intresserade av att veta mer kontakta mig. kommer att svara till alla. Vale!

Annons:
Bappho
2015-01-06 09:18
#1

Nja, inte speciellt provokativt. Detta ämne har stötts och blötts så många gånger här inne så jag gissar att det knappt höjs ett ögonbryn.  😉

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
2015-01-06 13:14
#2

Jaha, vad är det vi ska veta mer av då? Det var ju tämligen klappat och klart det du skrev och är man inte häxa tillhörande den trad. du (antar jag) tillhör, finns det knappast mycket mer att säga?

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

dennas
2015-01-06 15:37
#3

Fast jag fattar inte riktigt. Man kan inte lära sej att bli häxa. Men hur går det till då? Föds man med all kunskap? Jag  trodde att alla häxor har varit tvungna att lära sej, men så är det uppenbarligen inte då?

Och hur får då de, som blir häxor senare livet, sin kunskap? Finns det som en dold kunskap inom dem? Nåt som de bara plockar fram som en inre bok?

Sen blir jag väldigt intresserad av vad du menar att magin är en neutral energi? För mej känns det som att magi oftast är både subjektiv och högst personlig.  Hur "vet magin" vart den ska ta vägen om den är neutral?

Hoppas mina frågor är begripliga!

Mollypierce
2015-01-07 20:07
#4

#3 Jag tror att TS menar att inte alla kan bli häxor. Man föds med egenskapen men den måste träna för att fungera "ordentligt".

Demonolater
2015-02-25 12:31
#5

Alla kan practisera witchcraft. Magin finns INOM ALLA människor. Ville bara påopeka detta. Har man viljan och focus så kan man lätt få succe med magi :=)

Demonolater
2015-02-25 12:32
#6

Bara för att man inte är född begåvad betyder det inte att man inte kan bli en häxa. MEN det kan bli lite svårare än en begåvad person.

Annons:
Sommarek
2015-03-03 22:20
#7

Att det finns fullt med folk som vill framhäva sig själva genom att påpeka hur speciella just de är (fast de inte får yppa något om vad just de själva kan eller tillhör) är knappast något nytt här inne.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: