Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2111 ggr
skogsbergs-anna
2014-12-20 12:27

Rätta till efter spådom

Hittills har jag bara passivt tittat på när mina spådomar och förutsägelser slagit in. Så jag undrar om ni åtgärdar med magi, rent förebyggande, sånt ni ser blir eländigt i framtiden.

Gör hellre fel än inget alls.

Annons:
Bappho
2014-12-20 17:41
#1

Ja, det är oftast så jag använder mig av spådomar, så att jag själv ska kunna bestämma min framtid (i den mån jag orkar bry mig då förstås).

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
2014-12-20 20:54
#2

Absolut.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

lightseeker
2014-12-20 23:05
#3

hur pass kunnig i magi jag är, skulle nog vilja säga ytterst minimalt.
Det är ett bekymmer, att veta vad som ska ske och inte kunna påverka det, så senaste gången som jag "visste", så bestämde jag mig för att påverka med min vishet.
Det gällde kärlek och en mig närstående, men det skulle komma att inkludera flera människors liv, så jag har sett till att hålla mig väl med de olika parterna, för att kunna "styra" skeendet åt ett visst håll.
Jag kan inte styra deras känslor, men hur jag själv förhåller mig till dramat, för att kunna påverka/underlätta.
Om mindre än två dygn, ställls det på sin spets, så nu gäller det att jag fortsätter att försöka andas lugnt, och "styra" det åt ett håll så att förloppet slutar väl.
Allt är inte upp till mig, men  jag kommer att göra allt som står i min makt, för att drömmen INTE ska slå in.
Är detta magi? det kan jag inte svara på.
Vad säger ni?

Bappho
2014-12-21 06:45
#4

#3 Huvudologi som häxan Esmeralda Vädervax skulle ha sagt.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

lightseeker
2015-01-08 21:20
#5

Datumet kom, allt förlöpte som jag hade önskat.
Tänk att "veta" en dylik sak i över 4 år, hoppas och andas lugnt, försöka samla all sin energi till att hålla sig lugn och så ställs allt på sin spets en väldigt speciell dag, natten mellan 22-23/12, då hur mycket otyg som helst varit i farten, de måste ha hållt sig väl med mig.
Utrensningen i hemmet tog över ett dygn, då sov vi i 7 timmar på natten bara för att fortsätta att rensa ut, smuts, och energier.
Håller tummarna för att lugnet har infunnit sig i hemmet, det går att sova där och vi fick julpyntat tom.

JodineFritzl
2015-01-09 13:02
#6

Ja självklart, det är det jag gör med mina tarotkort, ser vad jag kan och måste ändra på i framtiden.

Annons:
lightseeker
2015-01-22 15:21
#7

nu har jag drömt om vita ormar, jag skulle sätta ner mina händer och upptäckte att det var badkaret jag höll på att kliva ned i.
När jag sträckte ner armarna så rörde någonting på sig i vattnet, någonting visade sig vara fler och fler vita ormar, ju närmare jag tittade.
Ingen rädsla förknippad med drömmen, mer förvåning.
Någon som har en teori kring vad ormar står för, eller snarare vita ormar.
Vet att inom Buddhismen så står de för bortgången själ, eller snarare återfödd själ i en vit orm.

Ganna
2015-01-22 21:37
#8

#7 Lyckobringande lindormar? Det är svårt att ge ett kategoriskt svar när man inte sitter öga mot öga och kan nysta ut vad som ev. är dagsrester och vad som är av mer profetisk natur.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
2015-01-23 09:54
#9

#7 Här har jag skrivit lite om den vita ormen i folktron. Länk: Hvit orm

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

lightseeker
2015-01-27 20:38
#10

hm, du har helt rätt där Ganna.
Jag känner inte att det var/är dagsrester, mer då resultat av flera års arbete….ett form av svar på vad fortsättningen blir.
Om det handlar om klokhet/seende, Bappho så känns det kanske som en form av "varning" att jag bör använda mig av seendet för att det kommer mer problem…hm, kanske dags att låta sig bli spådd av en medsyster, det har jag aldrig känt att det behövs förut, men nu så…..

Sebastian
2015-01-28 19:06
#11

Stjärnan spår och människan rår, sa alltid mor min.

Gaula
2015-01-29 09:04
#12

Klok mor Sebastian!

Upp till toppen
Annons: