Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1474 ggr
Atropa
12/9/14, 8:00 PM

Bränna under ritualer

Tjenixen! Har försökt luska ut hur jag enklast i ritualer ska bränna saker, men det går inte. Gjorde precis en ritual där jag ska bränna ett blad åt gången, så då får jag helt enkelt hålla i bladet med en pinsett i lågan för att inte bränna mig?! Haha! Använder ni lång tändare och så lägger ni sakerna som ska brännas i eldfast fat eller hur gör ni när no bränner under ritualer? Känner mig skitdum :D

Annons:
[GråHäxa]
12/9/14, 10:57 PM
#1

Jag lägger det jag bränner i min kittel oftast. Har två olika en liten och en stor för olika tillfällen. Annars finns det väll vissa rökelsebrännare som kan fungera.

Brukar använda ett ljus att tända med :)

Jinaum
12/10/14, 5:54 AM
#2

Har nyttjat askfat och botten till krukor. Nya favoriten är tändare med lång hals och stormtändare (brinner som attans då).

Sedan har jag även nyttjat ljus. Om jag är utomhus å säker så har jag droppat stearin på det och tänt. Då brinner de lite bättre men brinner som sjutton då. Så inget jag är jätte förtjust i.

Men jag har funderat på en pincett i metal. Dels för rökelsekolen men för sådant med. Känns behändigare på någevis.

Ganna
12/10/14, 9:51 AM
#3

Är det något som ska brännas så gör jag upp en eld. Det är sällan (läs aldrig) jag futtar på saker med en låga eller liknande.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Manutar
12/10/14, 4:26 PM
#4

Jag brukar göra upp en eld, precis som Ganna. Sällan har jag möjlighet till att göra en ordentlig brasa så oftast använder jag en av mina kittlar och gör eld i den.

svartaugglan
12/10/14, 4:34 PM
#5

Skulle ni bränna i kaminen om ni hade en sådan inomhus, eller skulle ni gå ut/elda i kitteln i alla fall?

Mvh någon som gärna hade haft en kamin just nu

Ganna
12/10/14, 4:39 PM
#6

#5 Det beror på vad jag skulle bränna. Jag har turen att ha både stor egen trädgård, öppen spis samt en kakelugn och vedspis som "bara" behöver renoveras. :)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Annons:
[GråHäxa]
12/11/14, 2:56 AM
#7

För min del beror det lite på vad det är jag skall göra, har man möjlighet att göra upp en eld så tycker jag nog att det är att föredra många gånger. Men kitteln har sina fördelar den också. Skall man tex använda askan till något efteråt så är ju kitteln väldigt smidig. Skall man göra en större ritual så vill jag gärna vara utomhus samt ha en bra ljuskälla och då passar en eld bättre. Vid mindre inomhus ritualer (i lgh tyvärr) så fungerar kitteln utmärkt för min del :)

Upp till toppen
Annons: