Annons:
Etikettallmänt
Läst 4004 ggr
Ihima
2014-12-03 16:20

Jag vill bli häxa

Hur blir jag en häxa?

Och hur får jag krafter?

Annons:
Manutar
2014-12-03 16:30
#1

Jag anser att man inte kan bli häxa eller få "krafter", det är något man föds med och sedan utvecklar resten av livet. Men jag råder dig att börja med att läsa här på forumet, både artiklar och diskussioner, så får du en bättre bild av det hela. Du kan börja med de här

http://haxor.ifokus.se/articles/529ce149ce12c454c8001525-vad-ar-haxkonst-del-i?articles-1 

http://haxor.ifokus.se/articles/529ce144ce12c44fa5002a02-vad-ar-haxkonst-del-ii?articles-1

http://haxor.ifokus.se/articles/529ce144ce12c44fa5002a02-vad-ar-haxkonst-del-ii?articles-1

svartaugglan
2014-12-03 17:31
#2

Jag vet inte svaret, jag tror att det är upp till den som ställer frågan. Tror du att du kan bli en häxa? Känner du dragningen inombords? Om du känner att svaret är ett "ja" så är det väl värt att undersöka i alla fall.

Dock har jag ett ledigare synsätt än Manutar. Jag tror att alla med fallenhet kan lära sig, åtminstone till en viss nivå och att om man ställer den här frågan finns det nog behov och ett grundläggande intresse för det.

Jinaum
2014-12-03 19:04
#3

När jag började intressera mig för häxerier så läste jag mycket, och gör fortfarande ibland på denna hemsidan: http://beccus.se/
Den kan va god hjälp på vägen :)

Ihima
2014-12-03 19:37
#4

Jag är född häxa. Jag har alla dom där punkterna som är i trådarna som #1 delade.

Men jag har inte utövat magi i den beräkelsen. När jag var liten och blev arg och ledsen så fick jag saker att explodera. Så ja man kan få krafter med! Men nu måste jag hitta dom igen

light85
2014-12-04 02:56
#5

Ursäkta men var det du som skrev något om siffrona 22.22 lr 2.22 gissa vad jag vakna av 2.22 idag har pågått en ganska lång tid nu. Ville bara säga om vad jag hört om detta. Låter kanske lite flumigt men innan vi kom hit gjorde vissa själar ett visst uppdrag lr så delades våran själ i fler delar. Vi ingick i ett visst uppdrag som 22.22 kan betyda att vi var 8 själar lr 2.22 6 själar lr kanske 2 själar som i sin tur fick olika kroppar det är detta som kallas tvillingsjälar lr själsfrände. Vårt uppdrag kan inte bli utfört innan vi möter varandra och tar redan på det. Siffrona står för en påminelse om hur många vi är. Oxå har vi samma förmågor sanndrömmar tex läs mer om twinflames, soulmates. Ska skicka en bra länk till detta.http://twinflames.ca/. Eller http://www.in5d.com/twin-flames-origin-purpose-and-relationships.html

light85
2014-12-04 02:59
#6

Ps. Utöva inte magi det är som att leka med elden och ger inte en fördelar utan nackdelar själv utövat det. Utöva andlighet ist eller själsligt växande. Mvh light85

Annons:
light85
2014-12-04 03:07
#7

http://www.in5d.com/what-is-a-soul-group.html här har vi bättre förklaring soulgroup.

light85
2014-12-04 03:18
#8

Haha sorry kom på flera här handlar det om numrena http://twinflameshardcore.tumblr.com/11-11-and-other-numbers

Bappho
2014-12-04 06:10
#9

#0 Om du är född häxa så förstår jag inte varför du frågar hur du blir en häxa? Du skriver också att du har krafter samtidigt som du frågar hur man får dem.

Jag förstår inte vad du vill ha svar på.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ihima
2014-12-04 08:55
#10

#9 

Utöva häxkonst och mina krafter! 
Där  av hur blir jag en häxa :)

Sommarek
2014-12-04 13:39
#11

Jag tror TS kanske menar hur man utvecklar de förmågor man redan har? Stämmer det?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Ihima
2014-12-04 13:48
#12

Ja

Bappho
2014-12-04 17:44
#13

Eftersom din fråga inte är specifik så kan jag bara ge dig ett allmänt svar. Jag vet ju inte exakt hur dina gåvor ser ut och vad du vill uppnå, men jag är praktiskt lagd. Använd dem och lär av både misstag och framgång. Andra skulle säkert råda dig att skaffa dig en lärare, men de växer inte på träd så med sunt förnuft och huvudet på skaft så får man oftast reda sig själv. Man ska dock inte ge sig in i allt för vilda experiment då det finns vissa saker man inte ska göra på egen hand.

(Jag trodde också först att det var Gannas punkter som omtalades 😛)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
[VampireGirlElvira]1
2014-12-04 17:53
#14

Nu orkade jag inte läsa allas svar, men man kan inte "bli" en häxa. Man föds med sina krafter och man föds till en häxa.

Ihima
2014-12-04 18:12
#15

#14 i svaren står de att jag är född till en häxa men inte brukar magi innan

[VampireGirlElvira]1
2014-12-04 18:15
#16

Okej. Orkade inte läsa allt som jag skrev förut. :) Magin kommer när den kommer. Man ska inte skynda sig på med det. Det tog många år för mig innan jag fick mina krafter.

Thistle
2014-12-04 21:25
#17

En fråga att börja med kan vara. Vad är häxkonst för dig?
Sedan kan du ju fundera över vilka krafter du vill utvecka och vad du vill uppnå.

Listan i Praefatios första artikel är en bra utgångspunkt:

Läs om kommunikation med spöken och andar, läs om drömmar;för drömdagbok. Fundera över vad du känner av från andra människor och när; när är du som mest mottaglig? Stör detta dig på något sätt, behöver du lära sig att skydda dig från andras känslor; läs om rening och beskydd. Meditera på djur som du kan ha en relation till. Läs om auran och energi, öva på att se auror och så vidare…

Casiopeia
2014-12-04 22:57
#18

Är det någon särskild magi du vill utföra för något särskilt syfte, eller är du nyfiken på "häxigheten" som en andlig väg?

Jag tycker mig märka att ofta när folk närmar sig trolldom, shamanism och dylikt så är dom i första hand intresserade av att "bli något", och få kalla sig något häftigt, magiskt eller mäktigt. Om inte för att imponera på andra så för att stärka sin självbild som speciell och kraftfull. Eller så drivs dom av nyfikenhet för det övernaturliga och söker spänning och sensation, eller helt enkelt bekräftelse på att fantastiska saker kan existera.  Jag säger inte att du är en av dom, men jag tror det är väldigt vanligt även om det är omedvetet och få vill erkänna det.
Jag ska villigt erkänna att jag nog också lockades in i "häxeriet" av dom skälen när jag var i  dom tidiga tonåren, det var ju kittlande och spännande och jag hade ett stort behov av att upprätta min självbild och få känna att jag satt på mer makt än vad folk omkring mig trodde. Dessutom ville man ju väldigt gärna veta om det var "på riktigt". Jag fick i alla fall väldigt snart bevis på att så väl magi som övernaturliga makter existerade och det med råge. Tyvärr ledde mitt tidiga experimenterande med dom här grejerna till ganska otrevliga konsekvenser, mycket på grund av att jag inte hade något genomtänkt syfte utan mest ville "se om det funkade" och få en kick.   När jag väl kommit så långt så hade väl den där kittlande nyfikenheten ersatts med en respekt för krafterna och ärligt talat så kände jag aldrig att det var särskilt häftigt eller värdefullt att veta vad jag kunde åstadkomma. När man väl vet vad man kan så inser man att det är rätt meningslöst att tala om det för folk, eftersom det ändå är så få som tar det på allvar. (Antingen tror de inte att man kan ha sådana förmågor, eller så utgår de från att dom som skyltar med det är dom som inte kan särskilt mycket…)
Jag har aldrig kallat mig häxa eller völva och idag använder jag mig enbart av magi när det verkligen finns skäl för det.  Jag ser inget egenvärde för min egen del att utveckla förmågan bara för att kunna titulera mig något. Jag vet redan vem jag är, så att säga, och det räcker gott. Jag jobbar en del med sejd, shamanism, intuitionsövningar och spådomskonst, men enbart för min egen andliga utvecklings skull, eller när någon uttryckligen ber mig om hjälp. ( det sista händer dock rätt sällan eftersom jag håller väldigt låg profil med vad jag kan ;) )Sedan har det som började som en nyfikenhet för häxkonst utvecklats till att jag fann min andliga väg och "hittade hem" i hedendomen och den norröna naturreligionen, vilket har ett jättestort värde i sig.

Jag rekommenderar att du börjar med att fundera på vad det är du vill med att "bli häxa", och sedan kan du börja i den änden. Då blir det också enklare att ställa konkreta frågor som du kan få svar på :)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Ihima
2014-12-04 23:32
#19

Jag formelerade mig fel! Jag är född häxa. Har krafter. Där jag har fått saker att explodera. Men pga en jävlig ungdom och mycket utsatthet så stängde jag alla dörrar. Jag har öppnat dom. Men känner mig så tom. Min krafter är någon stans men inte här! Jag har inte använt dom den pojken föddes de är 8 år sen. Idag ångrar jag mig att jag inte använt de när jag behövde de som mest. Men jag vet om att jag INTE får använda magi och krafter för att skada någon! Jag vet men blä. 

Jag vill göra allt som jag gjorde när jag var liten. Men jag gjorde de när jag oftast var arg ledsen mm. Inte positivt. Utan negativt. Min mamma blev arg och hotade med att binda mina förmågor tills jag var redo. Men tänk om hon har gjort de?

Många frågor i mitt huvud och jag kan tänka mig att de låter som en film! Men allvar jag har tänt ljus utan lampknapp eller tändare. Fått muggar/koppar och glas att explodera mm. Inte frysa tiden eller få en människa att explodera! TUR de!

Men varför kan jag inte göra allt de där nu?

svartaugglan
2014-12-04 23:49
#20

#19 Jag sitter i en liknande båt, det är som att jag inte får grepp om det jag en gång kunde utföra utan ansträngning. Jag fick ett bra svar på samma fråga som du ställer här i förrgår av en amerikansk häxa med över 40 års praktik. Hon formulerade sig ungefär såhär: Skillnaden är att du inte längre har tillit till dina krafter som du hade i början. Jobbet börjar med förtroendet för att kraften finns. Jag tycker hon har en poäng och det gav mig en idé om hur jag ska göra för att få tillbaka mina krafter, det börjar med mig själv, och jag vet att jag kan ändra mig.

Annons:
Bappho
2014-12-05 06:05
#21

När saker går sönder så beror det på okontrollerade, upprörda och starka känslor, och om det försvunnit kan det ju vara en bra sak, att du nu är mer stabil. Jag förstår nog inte riktigt varför du vill ha det tillbaka. Du vill väl ändå vara i balans och inte ur kontroll? Om du låter din hug löpa amok så är det bra om någon stoppar dig, om det nu är din mor eller någon annan.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
2014-12-05 06:53
#22

Vilket får mig att tänka på detta stycke jag precis läst.

"om Noiden ickun tencker ondt om Et menniske som hand bliver vred paa, saa for retter Noidegadze det straxt som hand tencker uden befalning og Noiden kand icke Raa med dem eller styre dem" (Qvigstad 1910: 49).

Vare sig man tror på hjälpandar eller inneboende krafter så är det viktigt att ha kontroll på sina känslor.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ihima
2014-12-05 09:50
#23

#22

Asså de är inte så att när jag blev arg så bara hände de. Utan jag kontrollerade de. Men jag fick bara fram de när jag var arg. Jag försökte när jag var glad framåt. Men hade känslan där men ingen händelse eller hur jag nu ska kunna förklara de.

När jag var arg på tex min mamma. Så fick jag muggen att explodera eller kaffet att börja gunga! Men då tänkte jag de och de hände!  Oftast var i stil men min mamma o jag bråkade jag ville att hon skulle vara tyst och ville att hennes tunga skulle börja klia så hon inte kunde prata! De var effektivt då de hände. Konstigt nog ;) :P 

Men jag har alltid har kontroll på de. Men när de kommer till vilket humör man är på när de händer. De kan jag inte styra!

Om de kan vara så att när man är arg så har man mer energi. De finns säga mer kraft till att kunna göra så att kraften funkar! Många konsentrerar sig och då händer. För att du lägger din energi där och samlar de!

dennas
2014-12-05 10:21
#24

Jag tror att enda sättet för dej att "hitta tillbaka" är TÅLAMOD. Inget är gratis, så man får lov att kämpa och fortsätta öva. Man hoppar inte 8 meter i längdhopp om man inte har övat och byggt upp en stark kropp. Du har fått många väldigt bra råd. Om du tar dej tid och har tålamodet att följa dem, så kanske du återuppväcker dina förmågor. Ingen kan knäppa med fingrarna och "bara ge" dem till dej. Det är ditt arbete, ditt ansvar och din vilja/intention som kommer att vara avgörande.

fridelfina
2014-12-05 21:45
#25

Hm, känns värre att du fick saker att sprängas och tungor klia med vilje och kontroll…. Varför vill du ha tillbaks den förmågan? 

Ang att din mamma bundit din förmåga, jag tänker att så länge du tror på att hon gjort det så kommer din förmåga att vara bunden. Du får jobba på att frigöra dig från din mamma och tro på din egen kraft som en fri och egen person. Att frigöra sig från mamma behöver inte betyda att du tar avstånd från henne, inte alls, utan bara att du tar tillbaka din egen kraft och inte låter henne ha den makten över dig. Förstår du hur jag menar?

 
 

Ihima
2014-12-06 10:46
#26

Jag vill ha tillbaka de. Just för att jag kan kontrollera de och bevis för min mamma att hon inte har makten över mig

Upp till toppen
Annons: