Annons:
Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 2812 ggr
svartaugglan
2014-12-02 11:45

Spegel

Jag har läst om svarta speglar, men varför måste de vara just svarta? Kan man inte utföra magi med en vanlig spegel och få samma resultat?

Annons:
Bappho
2014-12-02 12:10
#1

Svarta speglar har man för att se i. Man kan se i alla glänsande föremål men en svart yta hjälper. Tycker man om att sia i vatten så fungerar en svart skål bättre än en skål i någon annan färg. Många stoppar också sin kristallkula i en stor mörk hatt och tittar ner t ex eller väljer en kula i svart obsidian. Men smaken är ju också som baken och mycket annat används också. Allt som fungerar är bra.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[GråHäxa]
2014-12-02 12:19
#2

Svarta speglar är väldigt effektivt tycker jag. Precis som Bappho skriver så hjälper den svarta glansiga ytan när man vill se. En svart spegel är också väldigt lätt att göra! Bara att skaffa en tavelram som man gillar och sedan ta ut glaset och måla det med svart blank färg i flera lager. När färgen torkat sätter du tillbaka glaset med den målade ytan inåt. Så har du en svart spegel :)

Bappho
2014-12-02 12:25
#3

Har man tur och kommer över ett konvext/utbuktande glas som det brukar vara på klockor så blir det extra bra.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[GråHäxa]
2014-12-02 13:00
#4

Kan tillägga att den svarta ytan skall hindra dig från att bli distraherad av din egen spegelbild.

Upp till toppen
Annons: