Annons:
Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 3059 ggr
JenniferFahlander
11/27/14, 6:30 PM

Hur lär man sig?

Hej, jag undrar hur man lär sig att kunna se andar, hur man lär sig olika häxkonster o lära sig spå osv någon som vet? :)och någon som vet hur lång tid det kan ta?

Annons:
svartaugglan
11/27/14, 8:04 PM
#1

Hur man lär sig: Börja med att hitta en grej som du vill lära dig först och djupdyk i den. För mig började det med att vilja kunna spå i kort tex. Det är nog det jag gör allra minst idag.

Hur lång tid tar det: Hela resten av ditt liv och du kommer älska det. Man blir aldrig "färdig" som tur är

Bappho
11/27/14, 8:06 PM
#2

Människor är olika och har olika gåvor här i livet. En del föds med gåvan att se medans andra aldrig kan lära sig. Andra är medelbegåvade. Men man kan alltid träna sig att bli bättre med det man redan har. Hur lång tid det tar att bli bättre är lika olika det, för olika människor, precis på samma sätt det är med andra saker man ska lära sig.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

JenniferFahlander
11/27/14, 9:30 PM
#3

#1 kan man spå sig själv i kort eller bara andra? o är det 100% säkerhet att de som korten säger kommer att hända? Vet du tips på nån bra sida man kan läsa mer om det? :) 

#2 Jag har 2 i släkten som kan se och tala med andar och en utav dom min mammas kusin kan även känna av att något bra eller dåligt kommer att hända, betyder det att jag kanske kan ha lättare för att lära mig detta eftersom jag har det i släkten?

svartaugglan
11/27/14, 10:04 PM
#4

Jag började med en vanlig kortlek och en kort pamflett över kortens betydelser. (Den kan ha varit hela 2 A4 lång) När jag sedan började använda min första tarotlek hittade jag den här sidan där det finns kortbetydelser, förslag och handledning.

ixtab
11/27/14, 11:16 PM
#5

Jennifer 

#1 För det första, så kan du aldrig säga att något ska hända, du kan säga att  "förutsättningar" finns för att det eller det ska hända.. Om sedan din "kund" väljer att gå åt ett annat håll, så kanske det inte alls händer så som du sett. Korten är endast ett verktyg för din egna medialitet..

#2 nej inte alls. Jag tror att alla kan lära sig detta. "Men alla är inte villiga" De flesta du känner har säkert känt på sig något någon gång ..
Jag tror att alla kan träna upp sin medialitet och det skulle då innebära att det inte alls är en gåva, utan bara något som en del av oss är såpass intresserade utav det att vi studerar det. MEN, en del har det väldigt lätt för sig medans andra får kämpa för att lära sig.
Jag skulle föreslå att du får kontakt med någon som är villig att hjälpa dig. Beroende på vart du bor. Bäst är om du får träffa din lärare/mentor…

Lycka till.. <3

🌺

Live long and prosper

Bappho
11/28/14, 6:29 AM
#6

#3 Har man en gåva i släkten så kan man ärva den, men det är inte säkert.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Bappho
11/28/14, 6:33 AM
#7

Man behöver dock inte vara synsk för att kunna använda sig av olika divinationstekniker, som t ex att spå i kort.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
11/28/14, 7:45 AM
#8

#5 Vad exakt menar du med "villiga"? 

För att ta ett exempel. Min mormor var synsk från barnsben och plågades svårt av detta. Hon var absolut inte villig. Hon fick aldrig vara ifred. Hon gillade inte ens när hennes nära och kära döda kom på besök. Inte ens när det var min morfars tur att besöka henne. Minns väl hur hon ringde min mamma på kvällarna och grät för hon plågades så svårt.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

loppanlilla
11/28/14, 11:09 PM
#9

Jag lånar tråden lite,  har ett litet dilemma så som ts här..
Jag vet om att jag har krafter då jag kommer ihåg underliga minnen jag har sen jag var barn, men lär ha tappat bort "kopplingen" mellan mina krafter och mig.. 

Har någon lite tips om hur man kan utveckla sina krafter på nytt?
 och boktips uppskattas!

Ganna
11/28/14, 11:24 PM
#10

#9 "Krafter" är synnerligen svepande och vagt - en botare har en viss potential, en siare en annan osv. Vilket gör att metoder, även för kraftökning, skiljer sig åt.

Så en början är väl att fundera på vad du tror dig har potential för och börja läsa om det.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

loppanlilla
11/28/14, 11:35 PM
#11

Är väl medveten om att bara säga krafter, är lite diffust, då det finns massor att gå på..
men sanndrömmarna jag hade väldigt ofta har försvunnit, min magkänsla är inte lika stark som den en gång var m.m
jag vet om att det finns mycket mer jag är kapabel till, jag känner det i mig, men vet inte hur jag ska locka fram det..

Kan även skylla på min mor som en dag brast ut; DU HAR FÖRFAN ÄRVT HELA SLÄKTET,  (hon skrämde slag på mig genom att säga så, men idag, önskar jag att hon gett mig mer att gå på, berättat, eller förklarat lite bättre än så..) 
Kan även säg att jag har en skyddsängel jag gärna velat få kontakt med, då har några frågor jag hade behövt ställa denne..

loppanlilla
11/29/14, 12:14 AM
#12

Vill även tillägga, att ifall någon känner sig manad till att vägleda mig, så tar jag emot all hjälp jag kan få. (Då min mor är inte är kontaktbar så att säg 😮)

Ganna
11/29/14, 12:41 AM
#13

Skyddsänglar är mer new age:arnas grej, du får kika runt i de fluffigare forumen angående det.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Annons:
JenniferFahlander
11/29/14, 10:40 PM
#14

#4 alltså en vanlig kortlek med hjärter klöver osv? o vad e pamflett ? :)

ixtab
12/2/14, 5:49 PM
#15

Bappo..
Du missförstår. Jag mena att alla inte vill lära sig. Det finns ju de som te.x. inte tror på det vi håller på med. :) .. Många är vi som bara har det och har svårt att stänga ner, så att de bara flyter på oss. Men det är en helt annan sak. 
Jag tror att alla har potentialen  att bli mediala, men många väljer att inte fördjupa sig i det.

Inget illa menat till någon alltså

🌺

Live long and prosper

svartaugglan
12/2/14, 7:08 PM
#16

#14 Ja så gjorde jag, men så ville jag ju lära mig att se i korten mest av allt. Om jag hellre hade önskat kunna bota och hela hade jag koncentrerat mig på det. Förresten har jag noterat att Bappho har en blogg som handlar just om att spå i kort här, och så finns den här kortfattade uppställningen av kortbetydelser. Detta innebära att allt du behöver göra är att skaffa en vanlig kortlek.

ps: pamflett är en liten skrift eller broschyr 🙂

Bappho
12/2/14, 7:32 PM
#17

#15 Självklart menade du inget illa, ingen har sagt något sånt. Jag förstod bara inte vad du menade med just "villig" :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

ixtab
12/2/14, 7:55 PM
#18

# 17 

🙂

🌺

Live long and prosper

Upp till toppen
Annons: