Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 5485 ggr
Atropa
2014-11-23 21:27

Häva förbannelse

Hej! För säkert 2-2,5 år sedan la jag en förbannelse. Vill helst inte dela med mig om vad det handlade om. Men jag ska häva den nu. Jag behöver lite riktlinjer för hur jag gör när jag häver förbannelse eftersom jag faktiskt aldrig har behövt göra detta innan. Något speciellt jag behöver tänka på, något speciellt jag ska ha med såsom personliga saker osv? Jag har lixom ett hum om hur jag ska göra men jag vill vara säker innan jag gör något. Tack för förståelse jag vet att jag gör det svårt när ni inte vet heller vad det handlar om :/

Annons:
Bappho
2014-11-24 06:11
#1

Skulle du kunna berätta hur du gjorde? Ett sätt är ju att ogöra det man gjort, t ex om du lämnat något hos någon så hämtar du det. Har du satt ner något i jorden, så  ta upp det igen o s v

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Atropa
2014-11-24 09:21
#2

#1 eftersom jag var ganska ny på allt det här när jag gjorde förbannelsen så antecknade jag aldrig hur jag gjorde. tror jag gjorde det ytterst simpelt och jag tror nästan att jag visualiserade mycket, brände viljan i ett ljus, sa en ramsa i stort sätt, sen avslut bara. lärdom nummer ett, anteckna allt du gör haah 😐

Sommarek
2014-11-24 10:23
#3

En annan lärdom kan kanske vara att inte orsaka saker som du inte kan reda ut, alltså att inte lägga förbannelser om du inte kan häva dem igen. Det är som att köra ner bilen i diket och sedan komma på att man beöver körkort för att köra.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Ganna
2014-11-24 11:24
#4

#2 Visualiseringar är mer psykologi än magi, så där finns nog inte mycket att göra ogjort.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Ravenna
2014-11-24 13:56
#5

Atropa, gör samma sak fast omvänt, lite som Bappho var inne på. Använd det du kommer ihåg: Så visualisera hur förbannelsen bryts, tänd ett ljus som bryter förbannelsen (t ex ett vitt ljus), rista det som är lämpligt för att bryta den etc.

Katten & Kvasten - helande, häxkonst, tarot

Huygens
2014-11-25 11:17
#6

Om förbannelsen drivs av en ande, kan det hjälpa om du får anden att gå vidare.

Annons:
Upp till toppen
Annons: