Annons:
Etikettnyheter
Läst 1273 ggr
[kajmal"]
11/22/14, 12:50 PM

flygförbud för häxor

Annons:
Bappho
11/22/14, 2:04 PM
#1

Här är en artikel om två häxor som råkade kraschlanda när de flög, inte på kvastar, men likväl i sina platta korgar. Tur det blir lite strängare regler.

http://www.newzimbabwe.com/NEWS-12364-%E2%80%98Witches%E2%80%99+seek+out+Makandiwa,+Angel/NEWS.aspx

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarek
11/22/14, 11:16 PM
#2

Tänk bara på att friatider är en liten mildare version av Avpixlat, så det kanske kan vara en bra idé att länka till artikeln från en annan källa. En vän menade att hon sett den på till exempel DN.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
11/23/14, 9:54 AM
#3

Appropå flygande häxor, här kommer en uppteckning från Ella Odstedt jag läste nu på morgonen om en annan trollkunnig flygare.

"Det var ting i Lycksele en gång en vinter, och då vänta dom på domarn, och han kom inte. Då stod det en trollapp i hopen där, och då var det nån som bad honom ta reda på hur det var med domarn.

Då föll han mitt för yga på dom och låg länge som han skulle ha varit död. Då han vakna, då sa han att domarn hade kört fast i en snödriva men skulle snart komma.

På en stund kom också domarn, och då sa han att han hade kört fast i en snödriva, så om inte en lapp hade kommit och hjälpt honom, så visste han inte hur det skulle ha gått. I detsamma fick han se lappen. Se, där står han! sa han då. (Ån, Ramsele)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Upp till toppen
Annons: