Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2630 ggr
[VampireGirlElvira]1
2014-10-29 22:19

Jag behöver styrka.

Finns det någon sorts formel som man kan göra sig stark igen själsmässigt? Jag har just fått veta att en mina släktingar har gått bort idag, och jag är så jävla ledsen över att hen har gått bort. Det är samma sak som för ungefär en månad sedan så gick min faster bort. Jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag tillkalla Manon eller Wicca och fråga vad jag ska göra för att bli stark? Eller finns det någon sorts formel eller magi som gör att man blir starkare inombords? Jag orkar inte höra igen att en till har gått bort. Jag tar allting så hårt. /En ledsen häxa. 😭

Annons:
Challa86
2014-10-29 22:30
#1

För mig låter det som att du vill ha någon snabbkur för att slippa smärtan, vilket jag inte tror är möjligt. Jag anser dock att även om det är jobbigt så är det nyttigt att sörja. Det är viktigt att sörja för att kunna få ett avslut och för att kunan gå vidare. 

Vad är styrka för dig? 
-Att inte kunna gråta? 
-Att slippa vissa känslor? 
-Att slippa känna känslor?

Styrka för mig är viljan att orka leva efter en tragedi. Att orka, våga och tillåta sig själv att fortsätta vara glad, men för att komma dit behöver man sörja. Man måste nästan det.

Men det är som sagt bara mina tankar.

challameow.wordpress.com 

NiklasTyreso
2014-10-29 22:33
#2

Beklagar sorgen.

Jag har ingen formel för styrka (men när jag behöver styrka ber jag mycket).

Det är jobbigt att drabbas av förluster, särskilt när de kommer tätt inpå varandra. Johannesört kan motverka att du går in i en depression, men den tar inte bort den naturliga sorgen. Dessutom är johannesört milt rogivande, vilket kan behövas vid sorg när man behöver ta hand om sig själv lite extra.

Är det väldigt jobbigt kan man behöva ta en stund itaget och en dag i taget för att orka.

Igen. Beklagar djupt din sorg.

[VampireGirlElvira]1
2014-10-29 22:34
#3

Du har ju rätt i det du skriver, men det är så svårt när det kom så tajt inpå varandra. Först med faster, och sedan med min släkting. Det gör så ont. Vill inte gråta mer…

[VampireGirlElvira]1
2014-10-29 22:36
#4

Tack för alla tankar ni ger till mig för att bearbeta sorgen. Men det känns ändå så jobbigt.

Ganna
2014-10-29 23:20
#5

Manon är en påhittad gudom från filmen "Den onda cirkeln" och "Wicca" är namnet på en religion.

Att ropa på en gudom man inte har någon tidigare relation med för att man plötsligt behöver en snabb fix är sällan framgångsrikt. Vänd dig till dina (döda) förföräldrar istället, de har oftast ett öga på sina efterkommande och band till den som just gått bort.

Förluster är en del av livet och går inte att ducka för eller att släta över med mindre än att man lever ett ensamt liv. Däremot finns det hjälp att få t.ex. kuratorskontakt via primärvården.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

[VampireGirlElvira]1
2014-10-30 10:32
#6

Du har rätt Ganna. Jag ska vända mig till mina förföräldrar istället.

Annons:
Jonna_Häxlärling
2015-12-22 16:01
#7

Jag vet den känslan när en nära människa 'går bort'. 😕 Men jag har kommit över det äntligen.

Men nu har jag (lyckligtvis inte totalt) "tappat" bort allt kraft.  Egentligen känns det som nästan all kraft blivit sugen ut ur mig. Vanligtvis får krafter tillbaks i mörkret och när det är så tyst som möjligt. Nu är ingetdera möjligt. Min make tycker inte om tystnad eller mörker. Inte vår hund heller. Så jag går hela tiden med bara hälften de krafter jag är van vid. Och jag vet inte vad jag ska göra. Så om någon har råd eller bra råd att ge mig så skulle jag vara jätte tacksam.

Det var inte min mening att jag skulle börja "gnälla" direkt när jag blev medlem här. Egentligen vad det inte meningen över huvud taget att göra så 🙂. Men jag vet att det finns häxor osv här, sådana som jag så är jag inte längre rädd för att berätta hur det känns.

Tack för den som tar tid att läsa detta. Och tusen tack till dem som vill vara så snäll och svara. :)

-You had the power all along-

Bappho
2015-12-22 20:25
#8

#7 Det är nog ganska personligt hur man finner styrka i olika situationer. Personligen finner jag den utomhus i skog och mark, vid sjö och hav, under öppna eller stjärnklara himlar.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Upp till toppen
Annons: