Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1279 ggr
[[CarmenM90]]
2014-10-10 03:34

Rökelser

Hej. Samlar på rökelser, undrar vad de har för betydelser? har sett att dem används i magi av olika slag. Även i voodo. Vill veta mer. Kan man tillkalla andar med dem etc. Be till moder natur? och be till budda.?

Annons:
Manutar
2014-10-10 12:55
#1

Rökelsernas värld är oändlig och det finns alltid nytt att upptäcka tycker jag. Jag gör mycket rökelse själv och det är omöjlgt att lista alla betydelser och användningområden.

Det beror bla. på att olika växter har olika betydelser beroende på vilken kultur och tid man granskar, de olika materialen man använder i rökelseblandningar kan i kombination med någon annan del av rökelsen få betydelsen/verkan att skifta från den betydelse/verkan materialet har ensam.  Man kan göra rökelse för att få andeväsen att träda fram, skicka böner/besvärjelser/dyl med röken, rena, hela, sota, mata väsen, offra, förändra medvetandet, öppna portar…osv.

Om du vill veta om rökelsers användning och betydelser skulle jag råda dig att läsa på om växters (och växtdelars)bla.  magiska, aromaterapeutsika, religiösa, spirituella verkan, betydelser och användning. Börja med den synvinkel som tilltalar dig mest.  Du kan använda sökmotorn här för att hitta diskussioner om rökelse och boktips om ämnet.

[[CarmenM90]]
2014-10-11 00:09
#2

Tack för ditt svar.

[[CarmenM90]]
2014-10-11 00:09
#3

Tack för ditt svar.

Upp till toppen
Annons: