Annons:
Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 2879 ggr
Atropa
2014-10-06 20:04

Fjädrar

Hallå! Lagt märke till att dom flesta här har fjädrar i sina gömmor. Min fråga är vad ni har dom till, vart ni skaffade dom ifrån och hur man förvarar utan att få ohyra?:) även vad för typ av fjäder det är haha:)

Annons:
H-lena
2014-10-06 20:10
#1

Följer denna tråd! 😃 Har aldrig ens hört om det, blev väldigt nyfiken nu!


Bara Anna
2014-10-07 06:40
#2

Frysen!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Atropa
2014-10-07 06:47
#3

#2 har du dom där hela tiden?:0

Bara Anna
2014-10-07 07:34
#4

Har inga fjädrar själv bör väl tilläggas, men att förvara egetnhittade fjädrar i frysen en tid är vad jag fått rekommenderat mig för att ta kål på ohyra!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Bappho
2014-10-08 09:30
#5

Jag bor på landet och har mycket fåglar runtomkring så jag hittar mycket fjädrar. Jag fryser dem mot ohyra och sedan använder jag dem i olika hantverksprojekt. Det här året har jag haft tur att ett tranpar med unge stått och tvättat sig på exakt samma plats varje dag så det var bara att hämta. De ska bli en prydnad till en hatt jag håller på att fixa till. Jag tror också att fjädrarna bär på tranans kraft och det är därför jag vill ha dem på min hatt.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Manutar
2014-10-09 10:44
#6

#5 Åh, tranfjädrar, det skule jag verkligen vilja ha. Har aldrig lyckats hitta några.

Har själv samlat på fjädrar sen jag var liten . Jag brukar lägga in fjädrar i frysen några dagar.  Har läst att man efter frysandet kan lägga fjädrarna i salt i ett par vecko .för att sterilisera och torka dem ordentligt, men nu hittade jag ingen källa tyvärr. Har inte provat detta själv och vet inte om det gör nån skillnad.

Annons:
Ganna
2014-10-11 09:56
#7

Sen måste man hålla lite koll på dem fortsättningsvis också, de är känsliga även för annat i sin omgivning som t.ex. (sol)ljus eller fel pH-värde (ett neutralt pH kring 7 är att föredra).

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

saliganarren
2014-10-15 13:42
#8

Jag använder mina fjädrar till att rensa kort,  aura och städa upp bland energierna i allmänhet  :) 

Frysa dem har jag aldrig gjort men tack för de tipset ^^

skogsbergs-anna
2014-10-16 07:40
#9

Jag har plockat svanfjädrar som jag duschat med sprit.

Jag har inte använt dem magiskt än. Jag har en att skriva kalligrafi med och en till prydnad och maken har en att borsta bort bina från ramarna när vi ska skörda honung.

Man kan ha fjädrar till mycket!

Gör hellre fel än inget alls.

Atropa
2014-10-16 11:01
#10

Underbart att läsa vad alla hittar på med sina fjädrar! Rolig tråd :D

Upp till toppen
Annons: