Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2272 ggr
iamlinda
2014-09-20 17:08

Häxors Förmågor

Hej!

Ordet häxa är ganska ett ord som man kan fantisera, var och på sitt eget sätt, och analysera vad skulle ordet betyda, detta ord har gjort oss som vanliga människor så nyfikna att veta det sanna betydelse för häxornas förmåga ( självklart även häxor är olika i sina förmågor) men ändå vet vi inte mycket om kvinnor som är häxor

Min fråga är : kan varje häxa som finns i iFokus eller i denna grupp att presentera sig själv och berätta en konkret händelse så vi kan förstå bättre vad ni sysslar med, vad kan ni göra, vad är era förmågor, m . m 

Önskar er alla trevligt helg

Tack på förhand

iamlinda

Annons:
skogsbergs-anna
2014-09-20 17:36
#1

Vad ordet häxa betyder finns beskrivet och diskuteras i många trådar här. Använd sökfunktionen. Vem är du och varför vill du veta?

Gör hellre fel än inget alls.

[NeferNefer]
2014-09-20 17:47
#2

#1: Utmärkt formulerat 👍Lite märkligt av TS att börja fråga efter folks förmågor utan att ens presentera sig själv först.

iamlinda
2014-09-20 19:40
#3

#1 av: skogsbergs-anna , jag frågar för att som sagt i min inlägg att vanliga som mig inte vet riktigt vad ordet handlar om , dessutom vad menar du med ( vem är du och varför vill du veta)? du kan klicka på mitt namn och läsa min presentation om mig själv och om du har  annat fråga så är jag redo med all respekt och glädje att svara på , vi är har för att ta nytta av varandras kunskap och dessutom jag är otroligt nyfiken att veta lite om övernaturliga krafter, magi, voodoo, tarotkort m m , om det är något fel med det jag frågar eller efter och veta mer om så SNÄLLA bara påpeka så drar jag mig tillbaka från hela iFokus, men seriöst jag vill veta och om jag vet mer om detta så kan jag ber den som är kunnig om hjälp i problemet jag har, all respekt

iamlinda

iamlinda
2014-09-20 19:44
#4

#2 av: NeferNefer , jag hoppas du förklarar  vad ( TS ) betyder så kan jag svara dig, annars mitt svar till dig i samma mitt svar till #1 av: skogsbergs-anna , 

Om jag har har stört er med min fråga som ber jag om ursäkt men jag vill VERKLIGEN veta mer om en häxa och då kan jag be om hjälp om någon kan, annars ni få tar min fråga som ni själva vill , men återigen förstår jag inte era reaktion på min fråga 😕

iamlinda

skogsbergs-anna
2014-09-20 20:13
#5

Ts är förkortning för trådskapare. Naturligtvis får man fråga vad som helst men det kan vara lättare att sätta sig in i ämnet om man söker med hjälp av sökfunktionen. Läs gärna http://haxor.ifokus.se/articles/4df50be5d4ebea3af6006bd1-haxa-ett-ords-resa

Gör hellre fel än inget alls.

iamlinda
2014-09-20 20:28
#6

#5 av: skogsbergs-anna , jag lovar nu googlade jag efter TS och visste vad det betyder, jag är inte sån människa som låtsats eller vill att bara andra ska säga sak och ting utan jag är verkligen efter att träffa en sann häxa därför skrev jag i min inlägg att hon ska beskriva sig själv och skriver om en konkret händelse som man kan förstå tydligare vad hon kan syssla med

iamlinda

Annons:
skogsbergs-anna
2014-09-20 20:45
#7

Personligen använder jag magi som en extra verktygslåda när jag stöter på ett problem, sjukdom eller vill uppnå något extra tex om jag behöver mer pengar. Men det är inget statiskt utan jag utvecklas och fördjupar mina kunskaper hela tiden. Man blir aldrig fullärd :)

Gör hellre fel än inget alls.

dennas
2014-09-21 11:09
#8

Mitt tips är att du läser trådar som intresserar dej, och därefter ställer eventuella frågor. Sen en liten brasklapp; det är inte bara häxor som skriver här, utan en brokig skara som är intresserade av närliggande frågor.

(Personligen upplever jag att jag inte alls har lust att presentera mej och mina förmågor hur som helst. Jag är inte här för att lämna ett slags cv, utan för att umgås med likasinnade. Därav förblir din uppmaning obesvarad.)

[NeferNefer]
2014-09-21 11:37
#9

Det finns exempel från en annan i Fokussajt med andlig inriktning där en ny medlem (inga namn nämnda) har skickat PM till folk och bett dem lägga förbannelser på folk åt hen. Därför reagerade jag på frågan om folks förmågor. Dennas uppmaning är bra: att läsa de trådar som intresserar och sen ställa eventuella frågor.

Manutar
2014-09-21 18:54
#10

#iamlinda Det du frågar är  faktiskt inte så lätt att svara på när du formulerar den som du gör. Om du har ett visst problem du vill få hjälp med så är nog det bästa att fråga rakt ut så kanske någon svarar.

iamlinda
2014-09-21 21:38
#11

#10 av: Manutar , tack för ditt kommentar, jag tycker du har ju rätt men alltså man kan inte alltid skriva det man har för problem  😕, men ska säga det nu rakt ut precis som du säger men med inget detaljer, min make har ju lämnat mig sen nästan två år och har nu en flickvän, denna flickvännen han har  har allt som min make hatar och avsky  men har ser henne som en pärla ändå, han började skrika och säga utan inledning/anledning att han börjar hata mig och inte kan se eller höra mig men samtidigt grät han och sa du har aldrig gjort mig illa eller sårad mig men vet ej varför har jag såna känslor mot dig, jag vet att han har blivit påverkad av magi , när jag frågade många så ( jag vet ingenting angående övernaturliga krafter verkligen) sa de att du ska behandla situationen med samma sätt du och ditt liv blev påverkad, därför frågade jag rakt fram och sa att om någon har upplevt en konkret händelse så vet man hur ska ska man be om hjälp, detta en kort om mitt problem , ber om ursäkt om jag har formulerade min fråga på ett fel sätt, respekt till er alla

iamlinda

Bappho
2014-09-22 08:57
#12

Steg ett är att ta reda på om din man (f d man?) verkligen blivit påverkad på magisk väg och sedan agera utifrån det. Samtidigt kan du försöka avskärma dig själv från egna möjliga känslor och där kan t ex rituella bad med citrondoftande frukter och örter hjälpa.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

iamlinda
2014-09-22 13:18
#13

Ja jag är säker på att det var break upp spell som gjordes på oss till han hatade mig plötsligt fast han sa att han älskar mig men kan inte vara kvar med mig 😕

iamlinda

Annons:
Manutar
2014-09-22 19:05
#14

#11 Jag menade inte att du formulerat dig fel, mest att det du frågar om är ett väldigt stort och brett område. Ungefär som att nån frågar "jaså du är kvinna/man/finsk/norsk/dyl, vad har du för erfarenheter och kunskaper om det?"

iamlinda
2014-09-22 22:26
#15

#14 av: Manutar , jag tror jag  formulerar fel eller frågar på fel sätt för att jag lider av min situation, har stora mängder och blandade känslor dessutom och det viktigast att jag saknar maken och mitt hem otroligt mkkt 😕, så ni alla ska ursäkta mig

iamlinda

lizaohman
2014-09-23 13:49
#16

Hej Linda! Du skriver i din presentation att du är intresserad av tarot osv men vet inget om det. Min undran är ifall du inte ska ta och söka information på Google, böcker osv. Ditt intresse kan ju leda fram till att du vill prova på själv men kanske du ska bestämma dig först vad du är mest intresserad av. För att kunna göra det behöver du veta lite mer. Jag är helare och medium och en av mina uppgifter på Jorden tror jag är att lyfta fram intresset för det andliga hos medmänniskor. Jag har alltid fått höra att jag är en häxa (t o m av Cassandra Eason) men inte förstått vad det innebär. Nu vet jag att det handlar mer om vad man GÖR än vem man är och jag har också en andlig guide för sådan verksamhet. Jag håller inte på med spells men är intresserad av Alternativ medicin och örter och (typiskt för häxor) kan ibland förutse händelser.

Om du har frågor och/eller har haft upplevelser genom livet som du tycker verkar märkliga så kan du skriva till mig (Meddelande) så kan vi pratas vid. Kram!

iamlinda
2014-09-24 01:42
#17

#16 av: lizaohman , tack för din kommentar, jag har skickat dig meddelande

Kramar

iamlinda

Medda
2014-10-06 10:25
#18

Jag kan inget om magi eller liknande men vet en del om beteende och tankar. För mig låter det mer som att du behöver jobba på acceptans istället. Jag menar inte att vara kall eller elak, men oavsett vad anledningen till er separation är så har det gått två år.

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Aleya
2014-10-10 06:39
#19

Håller med Medda. För din skull så gå vidare.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: