Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1243 ggr
Praefatio
2014-09-11 14:47

Tillbaka

Hej allesammans!

Jag har varit frånvarande från forumet under en längre tid. Några av er har kanske sett att jag varit desto mer aktiv på andra forum här på iFokus. Orsaken är att jag helt enkelt behövt ta en liten paus från uppdraget som Medarbetare, pga graviditet och annat. Jag har saknat forumet men haft för mycket annat att prioritera. Nu känner jag mig dock manad att komma tillbaka.

Ska föda vilken dag som helst och kommer därför behöva göra en mjukstart med lång startsträcka, men ni kommer att se mig mer och mer här inne framöver!

Som ni säkert har märkt är även vår Sajtvärd Stass frånvarande för tillfället. Jag har talat med henne och vet att hon också har mycket på sitt bord just nu, och att hon har dåligt samvete för att sajten har fått nedprioriteras. Förhoppningsvis är inte det dåliga samvetet så stort att det hindrar henne från att komma tillbaka när hon återigen har tid. Under tiden ska jag försöka styra upp forumet lite. Det finns bland annat planer för ett par nya artiklar.

Vill du skriva en artikel? Hör gärna av dig till mig!

Annons:
Ganna
2014-09-11 14:58
#1

Lycka till med födseln - kom ihåg att du är kapten på skutan! :)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Praefatio
2014-09-11 15:00
#2

#1 Tack, Ganna 🙂

Vale
2014-09-11 19:43
#3

Säger också lycka till med födseln, skickar kärlek och ljus! ✨

Medarbetare på Borderline iFokus

LikeAnEyeOfTaoOrEve
2014-09-12 07:51
#4

Wow, vad häftigt! En jungfru alternativt en våg :)

Jag fick nyligen mammas journal från min födsel!!? Jag smickrade någon en aning för att reglerna skulle bändas på lite, det fanns ju bara jag i journalen - och hennes friska status ;) Jag ska plasta in den 2 sidiga journalen. Det är så sött att läsa:

"SVENSSON MAJ Elisabet (flicknamnet hon bar livet ut), Affärsbiträde, Västansjögatan 3, SMEDJEBACKEN, 23 år, journalnummer 797. Hinnor bräcktes 24/12 kl 10:45, barnet föddes 24/12 kl 11:03, bristning uppkom ej, vidöppen, hjässbjudning…"

..och så vidare till min vikt och längd som också var normal :D Jag fick visst min första medicin, en dos ögondesinfektion klockan 11:45 och någon gång snart K-vitamin oralt på 2,5 mg och det hela skedde på Ludvika BB. Jag ser i anteckningarna att jag är en gosse. En Stenbock, doc - toc!!

Vilken julafton!!?? Jag längtar tillbaka till Dalarna där man kan möta björn istället för vildsvin i skogarna, min exil i Östergötland börjar lida mot sitt slut…

Lycka till Praefatio och den lilla/e!

Upp till toppen
Annons: