Annons:
Etikettallmänt
Läst 1483 ggr
[melonen]
8/29/14, 12:23 PM

Symboler?

Undrar om det finns någon sida som visar olika symboler om det finns och i så fall beskriver vad de står för? :)

/Jättetacksam för svar!

Annons:
Sommarek
8/29/14, 12:42 PM
#1

Googla bara på "symbology" så lär du få en hel del träffar.   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
8/29/14, 7:36 PM
#2

Det finns en bok som är som ett uppslagsverk för tecken och symboler (om det är skrivna symboler du menar). Jag har själv lånat den på bibliotek men har inte titeln i huvudet, men du kan säkert få hjälp att hitta den på bibliotekrt.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dennas
8/29/14, 9:34 PM
#3

Symbollexikonet av Hans Biedermann.

Tecken, märken och symboler av John Foley.

Symbolernas hemliga språk av David Fontana.

Människan och hennes symboler av C.G. Jung.

Ovanstående har olika inriktning på symboler.

Annars kan man söka på symboler via den länk:
http://www.symbols.com/

Lalka
8/30/14, 9:57 PM
#4

Hejsan!
Jag hoppar in i den här tråden eftersom jag är på jakt efter en bok om symboler.

När jag bodde i Kristianstad för en sådär 3-4 år sedan hittade jag en bok om symboler som jag stod och fingrade på i en av stadens små bokhandlar. Jag hade aldrig råd att köpa boken, var student, men lovade mig att köpa den snarast möjligt ekonomin tillät.

Saken är att jag inte kommer ihåg vad boken heter eller vilken/vilka författare det är. Det jag kommer ihåg är att det var ett svart konvolut med en lerfigur av en gudinna på omslaget. En stor härlig, korpulent gudinna. Jag vill även minnas att boken var indelad i olika tidsåldrar, traditioner eller geografiska områden och sedermera i analfabetisk ordning.

Finns det någon som vet vilken bok jag letar efter?
Oerhört tacksam för svar!

Mvh Mathilda

[GråHäxa]
11/10/14, 3:41 AM
#5

The Illustrated Signs & Symbols Sourcebook Av: Adele Nozedar är min personliga favorit, Över 500 sidor väldigt innhållsrik bok som är uppdelad i olika kapitel baserade på olika teman.

#4 Kan det vara Tecken & Symboler en illustrerad handbok om ursprung och innebörd från förlaget Tukan? Den stämmer in på indelningen du beskriver och den finns i vanlig bokhandel. Den är dock RIKTIGT dålig och fylld med fakta fel. Skulle inte rekomendera den.

Upp till toppen
Annons: