Annons:
Etikettfolktro-och-myter
Läst 3254 ggr
EJLVGG
8/21/14, 3:57 AM

Mån prästinna?

Hej

Undrar om någon vet vad en Mån Prästinna gjorde?
Och om det finns någon bok om det?

Annons:
Bappho
8/21/14, 7:50 AM
#1

Jag gissar att du menar en prästinna till någon mångudom eller gudom som associerades med månen, men vilken menar du?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

EJLVGG
8/21/14, 3:00 PM
#2

Det är just det :/ har vart med om det många gånger att någon sagt att jag varit mån prästinna i mitt tidigare liv. men jag ignorerade oftast den kommentaren. men det dyker upp i bland. Så bestämde mig för att försöka kolla upp vad dom gjorde, Kan inte säga om det är någon likhet med min personlighet innan jag vet vad dom gjorde.

Så jag vet inte riktigt vad jag kollar efter, alla?

Bappho
8/21/14, 7:15 PM
#3

En möjlighet kan ju vara att göra en regression om det är något du tror på och på så sätt ta reda på mer om eventuella tidigare liv och på så sätt kanske få en ledtråd vart du möjligtvis kan ha varit en prästinna.

Man kan inte bunta ihop alla "mångudomligheter" från helt skilda kulturer och tro att de dyrkats på samma sätt.

Det kan ju också vara mer intressant att själv uppleva eventuella tidigare liv än att bara få höra det av någon annan.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
8/21/14, 7:33 PM
#4

Här kan du läsa lite om den allra först beskrivna "månprästinnan" (fast hon var mycket annat också förstås), Enheduanna: Enheduanna - Wikipedia
Min dotter är döpt efter henne :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

EJLVGG
8/21/14, 9:21 PM
#5

Har bara gjort en tidigare liv resa men det var några år sedan och under guidning. Så har ärligttalat ingen anning om just det ämnet. Har du någon bok du kan rekomendera för att veta lite grunder? Jag har några kontakter som håller på med undevisning om detta. Men alltid skönt och ha lite kött på benen innan man börjar gå.

Intressant ska genast börja läsa om henne :)

Tack för hjälpen :)

Bappho
8/22/14, 9:12 AM
#6

Jag personligen är lite tveksamt inställd till tidigare liv och är osäker på vad jag ska tro så jag har aldrig själv gjort någon regression och är inte speciellt intresserad. Men det finns säkert andra här på forumet som tror och som har erfarenheter.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
EJLVGG
8/23/14, 4:15 PM
#7

Men vet aldrig vad som tillhör ens stig förens man testar, Jag är mer skeptisk när det kommer till att se in i framtiden, för även om man kan se den så har man juh ändrat den när man ser den. då man aldrig gör exakt vad man skulle om man inte visste. Medans det förgångna har varit så det går inte och ändrar, men skulle va till en stor hjälp om man kunde se, och möjligt viss lära sig mer om sig själv. Jag tror att tidigare liv är något vi upplever som dejavo. Det skulle åtminstone vara en förklaring hur man hittar på en plats man aldrig varit :).

Bappho
8/24/14, 3:35 PM
#8

Jag tror inte heller man kan se in i framtiden på det sättet då även jag tror att man är fri att skapa sin egen framtid och att inget är förutbestämt. Däremot tror jag man kan se här och nu hur saker och ting ligger till.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

EJLVGG
8/24/14, 7:52 PM
#9

Det tor jag med :)

Upp till toppen
Annons: