Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1072 ggr
dayunara
2014-08-02 19:01

Ändra händelse i dåtid

Hej!

Jag var med om en händelse för ca 2 månader sedan som har påverkat mig väldigt negativt. Min fråga är om någon har någon som helst erfarenhet av möjligheten att gå tillbaka och ändra det. Jag vet att göra en grej ogjord låter omöjligt, men jag kan inte sluta hoppas. Är det möjligt att genom magi ta bort en händelse, resa bakåt i tiden, eller bara radera en dag ur mitt liv?

 Jag har även funderat lite på om jag få kontakt med exempelvis en ande som kan färdas tillbaka till den dagen och varna mig om att stanna hemma för att förhindra händelsen? Jag ser det inte som omöjligt för andar att resa bakåt i tiden, deras energi och vibrationsnivå gör det kanske möjligt? Är det någon som upplevt det?

Annons:
Tjeja
2014-08-02 19:12
#1

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

H-lena
2014-08-02 19:13
#2

Vad jag vet så är det inte möjligt. Det jag kom att tänka på istället är att bli hypnotiserad att antingen glömma det som hänt eller bli av med den negativa känslan. Men jag följer tråden för att se om du får ngt annat svar! :)


wipe
2014-08-03 04:58
#3

Svaret på dina frågor är i princip nej #0

Bit ihop och ta ditt straff.  Magi/wicca/etc är inte som på tv.

H-lena
2014-08-03 10:01
#4

#3 Det var kanske lite väl hårt. "ta ditt straff". Du vet ju inte ens vad det rör sig om.


skogsbergs-anna
2014-08-03 16:36
#5

Lär dig av händelsen och använd ev magi för att komma vidare. Det är de enda råden jag kan komma på just nu.

Gör hellre fel än inget alls.

Kuutar
2014-08-05 12:23
#6

Har hört talas om att man kan resa tillbaka till händelsen "i anden", och rena den negativa händelsen där och då. Man kan inte göra det som är gjort ogjort, men genom reningen kan man ge sig själv möjlighet o styrka att gå vidare.

Annons:
Manutar
2014-08-06 11:37
#7

#6 Jag har gjort ungefär det du beskriver och fått riktigt bra resultat som även sträckt sig in i andras liv. Inget blev ogjort, men effekten det förgångna hade på människors liv förändrades.

Geru
2014-08-06 18:40
#8

Varför inte bara acceptera att saker händer, och sedan gå vidare? Alla gör dumma saker i livet, och pinsamma saker. Det enda du kan göra är att inte göra om samma "misstag".

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Sommarek
2014-08-06 20:45
#9

Att använda magi för att lösa dumma situationer är egentligen bara att krångla till saker och ting; de flesta situationer kan lösas på mindre energikrävande och mer alldagliga sätt. Varför inte istället prova att för det första lära dig av det som hänt, och kanske fokusera eventuell magi på att balansera/få bort det som är dåligt?   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

dayunara
2014-08-06 21:24
#10

#9 Ja, jag vet. Det skulle vara det optimala, men det här kommer jag aldrig komma över om det inte är möjligt att på något sätt gå tillbaka och få bort det det som hänt.

dennas
2014-08-07 16:51
#11

#7

Kan du beskriva hur du gick tillväga?

Kommer osökt att tänka på Ben Furmans "Det är aldrig försent att få en lycklig barndom". Men jag har aldrig läst den, så jag vet inte om den skulle kunna vara till hjälp detta sammanhang.

Rent hypotetiskt är en tidsresa möjlig, men huruvida man kan göra om vet jag inte.

dayunara
2014-08-07 18:52
#12

#11 Hur är det möjligt hypotetiskt? Att färdas snabbare än ljuset?

dennas
2014-08-07 21:34
#13

#12

Det lär vara teoretiskt möjligt enligt Einsteins allmänna relativitetsteori,  dock strider det mot rådande "logik" inom det "tänkbara" för dagens vetenskapshen.

Det skulle uppstå paradoxer om man reste bakåt, tror man i alla fall,  så det är väl bäst att låta bli.  Åtminstone ända tills motsatsen är bevisad.  :-)

Annons:
ixtab
2014-08-14 22:11
#14

Man ska enligt min mening inte äns försöka göra saker ogjorda. Visst är det jobbigt för ens inre frid att ha gjort något man ångrar, Men det är en del av dig och det är en del av din lärdom här på Jorden. Försök gå vidare. Meditera mycket och få tankarna att sluta upp att hamna på det du gjort.

🌺

Live long and prosper

Upp till toppen
Annons: