Annons:
Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1280 ggr
ravenwaves
2014-07-18 22:33

Snälla hjälp =(

Kära häxisar,

det var i  början av veckan. Jag städade. Mitt armband försvann. Det är ett mycket speciellt armband. Jag fick det av min syster. Det är i roséguld. Det har en liten svart sten.

Jag möblerade om. Vardagsrummet. Jag tog av mig det för att det inte skulle gå sönder; jag lade det på den gamla byrån. Några timmar senare var det väck. Snälla, var är mitt systerguld? Jag har vänt upp och ner på hela lägenheten, jag har till och med tittat i dammsugarpåsen. Även OM ni inte kan hjälpa mig att finna armbandet, snälla hjälp mig att förstå vem som har tagit det, och VARFÖR? Kan det ha varit en vätte…

Tacksam.

Annons:
Joggan
2014-07-19 12:21
#1

….ligger den inte bakom byrån på golvet?

Månmara
2014-07-28 20:56
#2

Jag läste någonstans för länge sedan att Älvor kan vara rätt busiga och gömmer gärna saker så att man inte kan hitta dem. Vet inte om detta gäller för vättar också dock, men jag tror inte det är helt omöjligt att du kanske har någon som vill busa lite med dig. Du kan försöka be varelsen snällt så kanske armbandet kommer fram?

H-lena
2014-07-31 18:05
#3

Håller med #2! Be att få tillbaka armbandet, berätta för "dem" att det är väldigt viktigt för dig, att du tycker om det väldigt mycket och behöver få tillbaks det säg inom en vecka. Så ska du se att det nog dyker upp där du minst anar det! :) Eftersom du vet var du la det och det sen inte låg där så låter det ju som att någon spelar dig ett spratt. Hoppas att det hjälper och ingen panik! :) Det kommer nog fram snart ska du se!


Upp till toppen
Annons: