Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 954 ggr
Lynxkissen
7/8/14, 1:03 PM

Mot illamående?

Hej!

Jag undrar om det finns någon formel alternativt något annat som kan hjälpa mot gravidillamående & trötthet?

Tack på förhand!

Annons:
Lilolizeit
7/8/14, 1:11 PM
#1

Det som fungerar bäst mot illamående för mig är att äta en klyfta citron.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

H-lena
7/8/14, 1:12 PM
#2

Har hört att knäckebröd kan fungera. Du kan även testa åksjukearmband, eller om du inte orkar köpa, så kan du massera punkten på handleden två fingrar nedanför handflatan lite lätt med cirklande rörelser. Tuggummi kan också funka och dricka vatten om det inte är alltför allvarligt illamående. Men du kanske ville ha någon häxbrygd som svar? :P Det har jag tyvärr inte! Är bara en erfaren illamående person. Haha. Trötthet har jag faktiskt ingen aning om, kolla att du får i dig tillräckligt med järn.


Lynxkissen
7/8/14, 1:22 PM
#3

Tack så mycket för tips! Alla tips är så välkomna! Åksjukearmband har jag & de fungerar väl delvis i alla fall. Dricker mycket vatten med. När jag tänker efter har jag ju en citron i kylen som jag kan testa!

Ganna
7/8/14, 1:36 PM
#4

Ingefära är också bra mot illamående. Tröttheten är en påminnelse om vilket tempo du ska hålla nu. :)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Lynxkissen
7/8/14, 1:47 PM
#5

#4 Hur kan man använda ingefäran på ett bra sätt? :)

Ganna
7/8/14, 2:09 PM
#6

#5 Nu när det är varmt kan du t.ex. göra ett kallt macerat; riv färsk ingefära (ungefär en "tumme", men det beror också på hur mycket smak/styrka du gillar) och blanda med 3-4 dl vatten. Låt dra ett tag (återigen, smaka av och kolla styrkan), sila av och blanda med is och honung eller lite socker om du vill. Öka mängderna om du vill ha en tillbringare stående i kylskåpet.

När det är kallt kan du göra te, samma mängder fast det behöver bara dra en sisådär 5 minuter.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Annons:
Lynxkissen
7/8/14, 4:35 PM
#7

#6 Tack så mycket! :)

Upp till toppen
Annons: