Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 843 ggr
Hannifer
7/8/14, 8:33 AM

Förbannelse, något annat eller inbilling?

Igår mötte jag en tjej på rfsl där jag är engagerad. Hon berättade att någon skickade onda ögat på henne för x antal år sedan, och att allt har gått snett sedan dess och att hon känner sig kvävd av något inom sig. Hon äter neuroleptika, för psyk anser att hon är psykotiskt. Tydligen går hon hos tre olika healers, men de säger att det är svårt att "få bort" en sådan stark förbannelse, eller vad det nu är. Klart att de säger det, tänkte jag. Då får hon ju lägga ut massor med pengar för återbesök…

Jag lyssnade på det hon sade, men försökte försiktigt påpeka att det skulle kunna vara andra saker som får henne att må dåligt, men hon är olycklig och helt säker på att en viss person har förbannat henne. :/ Hon kommer troligen tillbaka till rfsl's cafékvällar, och jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det hon upplever. Vad jag ska svara, liksom. Personligen tror jag inte att hon är  drabbad av en förbannelse… Jag gav henne kontaktuppgifter till ett medium/healer jag känner som är väldigt down to earth och kan sin sak, och sade till tjejen att låta mediet undersöka henne utan att hon sade ett ord om vad hon trodde var fel. Det var det enda jag kom på. 

 Vad skulle ni säga till en person som anförtrodde er något liknande?

Annons:
Sommarek
7/8/14, 12:26 PM
#1

Nog att hon ska försöka ta ansvar för det som händer i hennes eget liv och se till att göra sånt som är bra för sig själv, istället för att låta det här med "förbannelsen" överskugga allt eftersom det lätt blir en självuppfyllande profetia där man alltid har rätt: Gör hon något som går bra, så är det "trots" förbannelsen; gör hon något som går dåligt är det förbannelsens "fel".

Att låta en seriös person undersöka henne är inte fel, om inte annat kanske din vän kan få ett bra sätt att "mota" det hon känner på.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Joggan
7/8/14, 2:14 PM
#2

För att ser om man har fått en trolldom/ onda ögat på sig….
man tar en lite glas med vatten  doppa lille finger i matolja och lämnar en droppe droppar i vattenglas
vänta 5 min
delar sig oljan på vattenytan i flera små celler har man en trolldom/onda ögat på sig
är det bara en eller två stora celler på ytan är man rent!

Har hon det hör av dig så hitta vi en som kan tar bort det!

Upp till toppen
Annons: