Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 5253 ggr
Rickard77
2014-05-22 15:31

Ge en person dåligt samvete via magi?

Ja det gäller en person som gjort mig mycket illa och sårat och nedvärderat mig. Vill inte gå in  på detaljer, men finns det något sätt att via någon magisk ritual se till att personen som gjort detta får dåligt samvete och känner ånger? Jag vet ju att man inte ska syssla med s.k. "ond magi" eftersom det kan slå tillbaka på en själv, men detta gäller alltså inte mer än att ge personen dåligt samvete för hur denne har betett sig, så jag ser det knappast som speciellt ondskefullt.

Några tips?

Annons:
gonzo56
2014-05-24 21:45
#1

vore det inte bättre att bara låta personen vara ifred? hämnd är aldrig bra. försök att förlåta istället, det känns bäst i hjärtetrakten. 

kram & lycka till! /G

mayolica
2014-05-25 00:52
#2

jag håller med #1  Hämnd tror jag inte gynnar någon i längden? 😟
Jag tror mer på att göra tvärtom, skapa balans med helande energier och sträva efter att hela det som är sårat, istället för att skapa fler sår och mer sårande energier. ☀️

~ mayolica ~

Rickard77
2014-05-25 08:22
#3

Är ju inte tänkt som hämnd direkt (för övrigt förstår jag inte varför alla är så emot att hämnas, då det kan vara en ytterst skön känsla att få göra det).

Omvänt då, finns det inget man kan göra för att på andlig väg hela relationen mellan en människa och en annan?

mayolica
2014-05-25 09:08
#4

Jag håller inte på med sådant. Dom gånger jag har tänkt åt "hämndhållet"  och snuddat vid  det har det slagit tillbaka. Jag har mått mycket bättre av att fokusera på att må bra. Låta "synden" få straffa sej själv och sträva efter att "hela" situationen. 🌈

~ mayolica ~

[Yllhilda]
2014-05-25 10:20
#5

#3 Jag var förut inne på att "ge igen" och gottade mig i andras misär när jag ansett dem förtjäna det. Det kändes bra för stunden men gjorde aldrig mig gladare, mer nöjd med mitt liv. Jag var fortfarande missnöjd med att dem inte kunde erkänna sina fel, eller bara att deras liv inte sög. Och jag vet ingen som blir gladare efter att ha utkrävt hämnd, snarare tvärtom eftersom deras bot "hämnden" ger ett så kort, tillfälligt rus. 

Vad du kan göra är att hela dig själv. Genom att göra dig själv till en lyckligare människa kommer du inspirera andra att göra desamma. Det du gör och säger kommer att fästa sig på dem runtikring dig och sprida positiva reaktioner som fortsätter och fortsätter. 🙂

Rickard77
2014-05-25 16:45
#6

Yllhilda: Det sistnämnda gav mig faktiskt en liten tankeställare. Visst är det så - genom att sprida glädje till andra är det det man får tillbaka, även det är ju en universell regel. :)

Annons:
Rickard77
2014-05-25 16:46
#7

Mayolica: Ja fast det är ju ganska sällan som "synden straffar sig själv" då man ju vet av erfarenhet att elaka och gemena personer ofta brukar klara sig t.o.m. lite bättre än andra, speciellt om de är manipulativa och lyckas vända på allt så att det blir offrets fel…

mayolica
2014-05-25 17:09
#8

#7 Tveksamt 😉

~ mayolica ~

[Yllhilda]
2014-05-25 19:19
#9

#7 Hur mäter man lycka och att "klara sig bra"? 

Hur vet vi att personen på facebook som lägger upp snygga bilder på sig själv och berättar om sig OTROLIGT intressanta liv inte konstant oroar sig för att alla ska ta avstånd och förakta denne, att personen som skryter om sitt flotta hus och fina kläder lägger allt värde på prylar och egentligen har ett väldigt tomt och ihåligt liv utan äkta glädje? 

Hur vet du att det inte finns de som avundas dig för den ena eller andra kvaliteten du besitter? Hur vet du att det inte finns dem som önskar att ditt hår föll av för att det har en fantastisk volym eller att du blir vräkt för att du bor på ett fint ställe?

Rickard77
2014-05-25 20:03
#10

Yllhilda: Det jag menar är att elaka och falska personer har en tendens att slippa få sota för sina synder. Har stött på många exempel i mitt liv. Därtill har jag också sett allt för många exempel på snälla och uppoffrande människor som får ta all möjlig och omöjlig skit som de verkligen inte förtjänar..

[Yllhilda]
2014-05-25 20:55
#11

#10 Ja, det finns mycket lidande, och kommer fortsätta hända många goda människor ett bra tag till. 

Det positiva är att du kan vara delaktig i förbättring av denna värld. Vara generös mot dem du önskar väl, sprida glädje, förbättra din egen livskvalitet och ta hand om dig. Att även förlåta dem som gjort dig illa, inte för att dom ska "komma undan"(för du tappar ju inte minnet), utan för att du ska kunna lägga mer energi på att njuta av livet. Att vara arg är otroligt energikrävande och inte värt besväret. 

Du kan inte ändra på andra människor som inte vill, hur mycket du än försöker. Men, du har oerhörd makt över ditt eget liv, och det du lägger energi på är det som kommer skina starkast.

Bappho
2014-05-30 08:38
#12

Det finns en variant där man gör en avbild på en person och lägger avbilden i en ask eller liknande som på insidan har speglar och på så sätt kan man hindra en person från att skada andra och att den skada personen sänder kommer tillbaka till personen själv.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

NiklasTyreso
2014-05-31 11:56
#13

Ibland kan man behöva säga till personer att "det skulle vara bra om du lät bli att"… 

Vissa normalfungerande personer får faktiskt dåligt samvete efter att ha blivit tillsagda.

Riktigt störda personer hjälper det inte att säga till. De kan man bara se till att hålla utanför sitt liv så de inte stjäl ens energi. 

Men du frågade om övernaturliga metoder att ge dåligt samvete (är de bekvämare än att själv behöva säga till?). Jag ägnar mig åt läsningar över personer som jag tycker kan behöva det.

Annons:
dennas
2014-05-31 16:22
#14

#13

Bra vinkel. Det kan faktiskt vara en god gärning att berätta att nåns handlingar är fel. Det är ju inte samma sak som att döma ut människan.

Om tillsägelsen faller i god jord slipper kanske fler människor råka illa ut…

Tror att vi har haft en intressant tråd på en liknande fråga, men kan inte hitta den. Kommer dessvärre inte riktigt ihåg vinklingen, så jag vet inte vad jag ska söka på. Minns nån annan?

Allamej
2014-06-08 03:19
#15

Att påverka någon genom magi att få dåligt samvete brukar oftast gå riktigt åt pipan..

Det kan börja med en gnutta dåligt samvete som sedan växer till en total psykos som slutar med att personen kan ta sitt liv.

Eller så kan det ge den person du vill ge igen på en gnutta dåligt samvete som denne antagligen bara viftar bort och allt kommer tillbaka till dig.

Varenda gång som du ens tänker hämnd+magi så måste du tänka på alla olika scenarion som kan ske. Mörk magi är nyckfull och är väldigt snabb med att ge tillbaka med råge till den som lagt förbannelsen.

Vänd dig om, släpp det och inse att du inte kan påverka denna människa eftersom det skulle göra dig väldigt mycket värre än honom och då har du ju bevisat för dig själv, universum och alla andra att du inte kan acceptera det du inte kan förändra.

När du lärt dig det så kan du se klarare på situationer som denna, veta att du inte kan göra något åt det och acceptera och gå vidare.

Universum, Karma , ger igen. Det kan ta år men boten är oftast hög.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

dennas
2014-06-08 06:13
#16

#15

Kopplingen från magi till psykoser och ev. självmord skulle jag gärna vilja ha källor till för att kunna läsa mer om. Har du det?

Sen undrar jag hur du menar att uppgivenhet (att det inte går att göra nåt åt saken) skulle vara synonymt med klarsynthet. Det TS försöker göra att rätta till sin egen situation och stå upp för sej själv, som jag tolkar det. Då känns ditt råd att vända ryggen åt problemet som en icke-lösning.

Sen är den tanken att allt slår tillbaka på en själv inte alls förhärskande här, och jag måste säga att min erfarenhet är den att det som slår tillbaka inte är den utförda handlingen utan i så fall nåns dåliga samvete.

Manutar
2014-06-08 11:16
#17

#15 Jag ser inte stor skillnad mellan att ge någon dåligt samvete med magiskt arbete eller med att tala om för personen rakt av - om personen som blir tillsagd har psykiska problem kan båda ge den dåligt samvete att den inte klarar det. Varför skulle magi vara farligare då?
Detta med karma… Jag tror inte att allt kommer tillbaka på det sättet. Jag tror att man kan ge sig själv "dålig karma" genom att gång på gång göra samma misstag i livet om man inte tar tag i saker och vågar se på orsakerna till varför man sabbar för sig själv.

Om man ger sig i situationer där någon trampar på en, varför skulle det vara en bra sak?

Allamej
2014-06-08 14:57
#18

#16

Kopplingen från magi till psykoser och ev. självmord skulle jag gärna vilja ha källor till för att kunna läsa mer om. Har du det?

Nej men personlig erfarenhet.

Sen undrar jag hur du menar att uppgivenhet (att det inte går att göra nåt åt saken) skulle vara synonymt med klarsynthet. Det TS försöker göra att rätta till sin egen situation och stå upp för sej själv, som jag tolkar det. Då känns ditt råd att vända ryggen åt problemet som en icke-lösning.

Vad jag menar är att man måste lära sig acceptera det man inte kan förändra. Att hela tiden gå omkring och älta olika situationer är inte bra för någon och det inkluderar dig mig och TS

Sen är den tanken att allt slår tillbaka på en själv inte alls förhärskande här, och jag måste säga att min erfarenhet är den att det som slår tillbaka inte är den utförda handlingen utan i så fall nåns dåliga samvete.

Och här trodde jag att man gick efter 3 regeln även på häxor.. måste väl ha haft fel eftersom man kan tydligen bryta mot den första regeln inom wicca, gör vad du vill men skada ingen.

Och att acceptera det man inte kan förändra låter säkert bekant, googla den meningen så kanske ett svar dyker upp.

Samt att accepterande här och nu… det är mindfulness. Något som hjälpt mig väldigt mycket och som räddat många..

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

dennas
2014-06-08 16:55
#19

#18

Även om det är dina egna erfarenheter du berättar om, när du beskriver risken för ev. självmord, så kan jag inte annat än tänka att känns som att man drar det lite för långt i det här fallet, då det bara rör sej om en person som vill få en annan person att förstå hur illa hen gör. TS är ju noga med att det inte är fråga om hämnd och att det inte finns nåt illvilligt uppsåt.

Hur vet du att den här situationen inte låter sej påverkas av TS? (Även om jag delar din uppfattning att det kan vara bra att lära sej att acceptera det som man inte kan förändra. Men jag tror att relationer kan vara just påverkbara.)

Som du så riktigt säger är trefaldighetsregeln en del i Wicca, men det betyder inte att den skulle ses som en sanning här.

Bappho
2014-06-10 08:11
#20

#18 "Och här trodde jag att man gick efter 3 regeln även på häxor.. måste väl ha haft fel eftersom man kan tydligen bryta mot den första regeln inom wicca, gör vad du vill men skada ingen."

Häxor iFokus är inte ett forum bara för wiccaner utan även för de som går en annan väg eller som har rötter på annat ställe. Även inom wicca finns det olika tolkningar i vilken utsträckning man följer denna uppmaning.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Allamej
2014-06-10 10:55
#21

Jag är inte en renodlad wiccan utan snarare vaken om jag får använda det ord som används om mig. Men 3 regeln och gör vad du vill så länge det inte skadar någon tycker jag är bra regler att leva efter oavsett religion.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

mayolica
2014-06-12 11:24
#22

Jag tror inte att det finns några enhetliga regler för häxor,utan mer att var och en kan välja att skapa sina egna regler utifrån vad som känns rätt för en själv.🤔

Jag känner inte att jag behöver följa regler som någon annan har skapat,utan går efter min egen inre känsla.  Vill man ha föreskrifter och regler att leva efter är väl det ok,men jag vill det inte.  🌈

~ mayolica ~

Ravenna
2014-06-12 13:54
#23

Ja…är det någonting som jag själv upplever när det kommer till häxor och häxkonst, så är det just det att det inte finns några enhetliga regler om vad man ska/får/bör göra eller inte göra. För vem skulle det vara som har satt upp reglerna? Och varför måste man ha regler för att kunna leva ett gott liv? :-)

Katten & Kvasten - helande, häxkonst, tarot

Tuva-Lena
2014-06-25 00:32
#24

Jag är också en person som många gånger, när jag var yngre, har upplevt att man "sviker mig" trots att jag själv alltid har strävat efter att vara en god medmänniska som man säger. Så här på äldre dar har jag ändå börjat rannsaka mitt beteende och upptäckt att jag ju faktiskt  många gånger har "tillåtit" människor att bete sig illa mot mig. Jag har alltså inte stått upp för mig själv och markerat tillräckligt tydligt var gränserna går. På det sättet inbjuder jag andra att både utnyttja mig och bete sig som svin, eftersom jag tillåtit dem att göra det. (Även om syftet inte var det.)

Ta avstånd från dem som inte uppskattar dig för den du är! Sätt ner foten när det behövs och visa omgivningen att du inte accepterar att bli illa behandlad eller nonchalerad! Tål dom inte höra det, eller inser att dom handlat fel, ja då är det inte mycket tillvänner att fortsätta att umgås med, och ingen större förlust för dig heller, snarare en vinst.

Deltog i Deepak Chopras 21-dagars meditation för ett par veckor sen. Minns väl inte så mycket av det som sas, men en sak etsade sig fast i mitt medvetande och det var: "Tänk på att alltid umgås med människor som värmer ditt hjärta." Det handlar alltid om ett ömsesidigt utbyte och ingen skall kunna vegetera på någon annan människa, enbart för att kunna uppehålla en falsk (men livrädd) fasad som kommer sig av att man stjäl energi från andra.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

pirri17
2014-07-07 02:58
#25

Just såna människor som har varit elaka mot dig eller mig, har stora problem med sig själva har oftast inte bättre liv än oss snälla och trevliga!

Brunett

En Sommarvisa
2014-12-01 13:01
#26

en ritual för att ge insikt till personen som sårat och behandla en illa, det är väl snarare positivt att ge personen en posetiv syn på hur man ska bete sig, isf också inser hur personen betett sig så i framtiden inte göra samma sak ev tom be om ursäkt för sitt tidigare beteende. det är bara posetivt enligt mig. till båda parterna.. peace

btw så är jag också väldigt intresserad av detta då jag själv blivigt fruktansvärt illa behandlad och kan inte ens gå utanför dörren eller in på ex facebook utan att få panikångest.

Aleya
2014-12-01 21:21
#27

Ibland kan man behöva släppa en person som inte är bra. Här är en ritual för det: Reningsritual Du behöver . Lugn och ro Ett stearinljus Papper och penna Börja med att be Din personliga tro om stöd och hjälp att få genomföra ritualen. I mitt fall skull det kunna låta som så: Jag ber alla positiva energier som finns runt omkring mig om stöd och hjälp att få genomföra denna reningsritual. Du kan om du vill skriva ner Din bön eftersom du ska upprepa den varje dag. Skriv sedan följande 4 gånger efter varandra på papperet: Jag (förnamn, efternamn) frigör med kärlek alla negativa band ifrån mamma och mammas sida av familjen, tre generationer bakåt i tiden, detta liv och tre generationer framåt i tiden. Efter att ha skrivit detta fyra gånger så läser du meningen högt, sen tänder du eld på papperet och sitter tyst och väntar tills allt brunnit upp och slocknat. Detta upprepas minst 4 dagar i följd. Börja alltid med mamma och mammas sida av familjen sen tar du pappas sida. Vänta tre veckor från sista ritualen tills du tar nästa rening. Det kan dyka upp symtom som sorg, ilska eller glädje. Bli inte heller förvånad om någon person reagerar på detta. Kanske en moster hör av sig som du inte hört av på tjugo år. Kanske blir mamma extra besvärlig. Ingenting av detta behöver inträffa och det är också ok. Efter mammas och pappas sida av familjen (fuska inte med turordningen) så kan du ta relationer. Jag (förnamn, efternamn) frigör med kärlek alla negativa band ifrån samtliga vänskapsrelationer även de sexuella, föregående liv, i detta liv och i kommande liv.   Om där finns någon person som känns extra jobbig så gör en särskild rening för den personen och byt ut ”samtliga vänskapsrelationer” i texten och sätt dit den personens namn istället. Lycka till.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: