Annons:
Etikettallmänt
Läst 1424 ggr
PetitePuma
4/18/14, 4:30 PM

Häxkonster och trolldom

Hejsan svejsan 

Jag är rädd för mycket, och min OCD har hämmat min tro av övernaturliga ting och min förmåga att acceptera dem samt se/behärska dem.

Någon som har tips på saker jag kan göra för att befria mig själv och släppa taget om rädslan? 

Min kille och jag tittade runt lite på nätet om häxkonst och Wicca. Jag är ingen direkt religiös människa men jag tror på Moder Jord och hennes naturliga energier etc. På senaste har jag haft mycket mardrömmar, men även drömmar om att jag behärskar trollkonst, flyger mm. Intresset för positiva omgivningar och energier har ökat. 

Kanske skulle några lätta, rena besvärjelser eller liknande kunna hjälpa mig?

Vad tror ni?

Tack på förhand <3

/M

Annons:
gonzo56
4/19/14, 7:50 AM
#1

meditation. det stärker självkänslan. 

🌈 /G

jara3
4/19/14, 8:30 AM
#2

kbt kanske kan hjälpa dig vända på de jobbiga tankarna (kognitiv beteende terapi)

finns mkt om det på nätet, man behöver inte nödvändigtvis gå till en kbtterapeut

PetitePuma
4/19/14, 10:25 AM
#3

Tack :)

Jag har gått i kbt, men söker något annat också.

scheindel
4/20/14, 7:23 AM
#4

jag tycker att en bra start är att vara ute i naturen så mycket som möjligt. många häxor jobbar med de energier och väsen som finns i naturen. se, känn och lyssna. ju mer du lär känna något, desto mindre skäl har du att vara rädd. då lär du dig att det mesta är helt ofarligt men också hur man kan hantera eventuella faror.

meditation är som sagt bra också och även mindfulness. de hjälper en att se saker som de är istället för att måla upp skräckscenarier.

det finns magi man kan göra mot rädsla, men det förutsätter ju att man redan kan en del om magi och vad jag förstår så har du inte lärt dig så mycket just på grund av rädslan? i så fall är första steget att få bort rädslan innan du kan börja lära dig mer.



Bappho
4/20/14, 11:08 AM
#5

Kanske det finns någon klok gumma eller gubbe i dina trakter som fortfarande kan kasta ut eller mäta bort. Känner flera som blivit av med irrationella rädslor på just det viset.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

PetitePuma
4/20/14, 12:27 PM
#6

Tack för tipsen :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: