Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 3599 ggr
Chogan
2014-04-12 01:06

Rungaldrar..

Hejsan, är ny här.. har lite frågor angående rungaldrar:

1. De jag har sett är alltid formade så att de går utåt som en rundelform.. svårt att förklara men de är alltid utåtspridande åt all håll om ni förstår. Iaf, hur gör man detta om man ska göra en, alltså vilka runor ska man använda sig av för att få en utspridande form? (är jättedålig på att förklara, jag vet)

2. Vilka runor till vilka galdrar? Vet att t.ex Algiz är den mest skyddande så till en skyddsgalder skulle man använda den mycket.. men om man ville ha en lite mer invecklad, t.ex inte "bara" skydd utan kanske skydd + framgång + styrka inom ett specifikt område .. finns ett begränsat antal runor men vet att varje runa har många olika innebörder.. så hur vet man vilka man ska använda?

3. Finns det några speciella regler för hur man får/inte får sätta ihop runorna i en rungalder?

4. Finns det nån bra sida eller bok eller så där man kan lära sig att binda egna rungaldrar och liknande..? Skulle verkligen vilja kunna detta för eget bruk, eftersom jag litar till fullo på den kraften och har en del problem med vissa saker (både materiella och spirituella).

tack på förhand.

Chogan

Annons:
dennas
2014-04-12 18:12
#1

Finns det nåt att hämta för dej i den här länken?

http://haxor.ifokus.se/discussions/4d715fa4b9cb46222107046d-runristningsworkshop

Tips på runböcker finns i andra trådar, bara sök!

Chogan
2014-04-13 01:02
#2

Okej, tack så mycket.. :)

Upp till toppen
Annons: