Annons:
Etikettallmänt
Läst 974 ggr
saliganarren
3/30/14, 2:18 PM

Skatan

Hej alla!

Jag och min syster har under de två senaste dagarna fått besök av två skator på vår balkong. Senast jag fick "skatbesök" så var det precis innan då en ny period i mitt liv kom och jag kände att de kom med något "bud" eller vad man ska säga.

Nu undrar jag om någon här vet vad ett sånt besök kan symbolisera, eller betyda? jag vet lite vad skator står för och så men jag undrar ändå om det är någon här som vet mycket om "skatbesök"?

De är så sällsynta så jag tänker att det betyder nog någonting :)

Annons:
Hanna
3/30/14, 2:22 PM
#1

Är skator sällsynta? Vart bor du? Tycker det kryllar av dem här. Även jag hade skatbesök förut. 🙂

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Bara Anna
3/30/14, 2:50 PM
#2

Det finns ett brittiskt rim om skator: One of Sorrow Two for Joy Three for a Girl Four for a Boy etc kommer inte ihåg mera rakt av,,,

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Ganna
3/30/14, 3:03 PM
#3

One for sorrow

Two for luck

Three for a wedding

Four for death

Five for silver

Six for gold

Seven for a secret

Not to be told

Eight for heaven

Nine for hell

And ten for the devil's own sell!

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
3/30/14, 3:23 PM
#4

Att få profetiska budskap från fågelbesök är lite som när man spår i kort. Man måste ha ett system från början innan man kan tolka vad det betyder.

Om man är uppväxt i en kultur där ett ovanligt skatbesök (vi kan säga att de ska sätta sig på taket på södra delen av huset) betyder  t ex gäster på väg så kan man nog sia att det just är gäster på ingående.

Men har man ingen sådan kunskap i förväg så blir det lite knepigt att sia något. Det kan ju betyda precis vad som helst.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Praefatio
3/30/14, 4:14 PM
#5

Också nyfiken på var TS bor där skator är sällsynta :) Här är de överallt. En av mina absoluta favoritfåglar, stiliga som få är de i sin svartvita fjäderskrud!

saliganarren
4/4/14, 9:32 AM
#6

tack för alla svar hörni!

haha jag menar inte att skator är sällsynta utan deras besök är det. De är ju väldigt skygga vanligtvis, så att de kommer så nära människor är vad jag tycker är sällsynt :)

Annons:
Manutar
4/4/14, 9:39 AM
#7

Det bästa är kanske att vänta och se ifall det händer något liknane den här gången som vid deras tidigare besök. Jag har under de senaste 3 åren observerat kråkor som beter sig avvikande och det har visat sig att samma sak händer varje gång efter detta bestämda beteende. Det är helt löjöigt hur pricksäkert det är!

saliganarren
4/4/14, 9:45 AM
#8

ja, det tänkte jag med faktiskt. Att observera om samma saker händer i den period jag nu är i. Dock var själva skatbesöket annorlunda den gången då jag hade säkert sju skator som pickade och knackade på mina fönster på samma gång.

Så det är ju inte samma budskap känner jag. Det här var lugnare och mer harmoniskt än det förra. Jag går på den känslan av att det är ett annat slags budskap den här gången. 

Det är väldigt svårt att veta vad det betyder. Man får gå på sin gut-feeling helt enkelt.

Upp till toppen
Annons: