Annons:
Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 3122 ggr
a-wise-woman
1/27/14, 12:30 PM

utbildning nybörjare i Skåne

I sommar anordnar Fridhems folkhögskola i Svalöv en utbildning för nybörjare i Häxkonst.  

Läs mera på https://www.facebook.com/fridhems eller läs på Fridhems Folkhögskolas hemsida.

Endast döda fiskar flyter med strömmen

Annons:
Bara Anna
1/27/14, 1:13 PM
#1

Kul med en sådan utbildning som faktiskt äntligen inte kostar pengar (Som jag fattade det så är alla kurser på folkhögskolor statsfinansierade).

Hoppas någon som hänger här på HiF får möjligheten att gå i sommar och kan rapportera tillbaka i höst!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

a-wise-woman
2/1/14, 1:57 PM
#2

Visst, det är toppen. Har dock fått reda på att kost & logi kostar 4.450 kr och  är  ett "måste" dvs de som ska bo på skolan har förtur och de som bor hemma o ändå får plats på kursen, får bara 1000 kr rabatt. Alltså betalar man ändå 3.450 kr.   Om man tänker att man äter lunch på skolan och kanske fika,  men frukost och kvällsmat hemma  så blir det ändå lite dyrt för mat o kaffe tycker jag.  Det blir 690 kr om dagen för lunch o kaffe.

Staten finansierar kurser på folkhögskolorna i landet så utbildningen ska vara gratis. Folkbildningsrådet håller i detta och jag ska nog fråga dem om det är rätt o riktigt att prioritera dem som ska bo på skolan i stället för att intaget sker efter turordning anmälan till kursen. 

Skolan säger att de är en internatskola och därför prioriterar dem som ska bo på skolan under kursen.

Endast döda fiskar flyter med strömmen

scheindel
2/1/14, 10:29 PM
#3

#2 det är ganska vanligt att folkhögskolor gör så och jag tycker att det är ganska dålig stil.

folkhögskolor finns till för att alla, oavsett ekonomisk situation, ska kunna fortbilda sig och de får pengar från staten för att kunna uppfylla det uppdraget. men de använder kostnader för påtvingad  "kost och logi" för att kringgå det där med att det ska vara gratis för att tjäna mer pengar. det är ju trots allt ganska mycket dyrare än att ta med mat hemifrån. därmed stänger de ute många med lite sämre ekonomi. 3450 är kanske inte så mycket för en med heltidsjobb, men är man t ex arbetslös är det helt uteslutet att kunna ha råd med det.



Josse5233
2/1/14, 11:48 PM
#4

Åh, om man ändå hade bott närmare! :( Hade varit perfekt!

Ha en trevlig dag! 

Sagaliten
1/10/16, 3:21 PM
#5

Finns inte mer 😕

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: