Annons:
Etiketttraditionell-häxkonst
Läst 2100 ggr
Dessys
2013-12-03 19:56

Fysisk magi

Hej! Jag undrar om det finns fysisk magi? Eller fysisk och fysisk… men om man kan göra saker med energier. Till exempel lyfta ett pappersark eller en fjäder med hjälp av riktad energi. Det kanske låter jättedumt men det är något jag verkligen undrar.

Annons:
[stass]
2013-12-03 20:00
#1

Jag har läst om det i Draja Micaharic böcker, det verkar dock väldigt svårt och tålamodsprövande, men det är varken någonting jag själv har upplevt, hört eller sett någon annan göra.

[Ragdoll123]
2013-12-03 20:00
#2

Nej…jag tror att det inte går

Bappho
2013-12-03 20:08
#3

Pröva och experimentera och börja med något som rör sig lätt.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Ragdoll123]
2013-12-03 20:16
#4

Jag tror att det är omöjligt om man inte har en medfödd "sjukdom/talang/problem", ex. Elektricitet och magnet kännslig. Men hjärnan kan väl inte skicka ut vågor som gör att T.ex. Ett papper lyfter sig

Atropa
2013-12-03 21:26
#5

Om det är möjligt är det ytterst svårt, har aldrig hört talas om någon som klarat det. Men det skadar aldrig att försöka :) tänk bara på att all träning tar sin tid :)

skogsbergs-anna
2013-12-03 23:02
#6

Du kan börja öva med att rikta från den ena handen/fingret/staven mot den andra handflatan och känn efter tex med slutna ögon. När du övat och känt många gånger/dagar, kanske du kan fortsätta med att försöka flytta ett litet dun.

Gör hellre fel än inget alls.

Annons:
Kuutar
2013-12-04 07:59
#7

Ännu lättare övning (kanske?!) är att få ljuslågan att fladdra först åt ena hållet och sen åt det andra. Frågan är bara vem som får det att ske, ibland kan man uppleva närvaro av någon annan;-)

Bappho
2013-12-04 11:31
#8

Om nu en död kan flytta på en fysisk sak så borde vi kunna göra det med utan att använda våra händer (eller andra lemmar). Onödigt kanske, men.

Minns när jag var ung då brukade jag och ett gäng vänner göra sådana här experiment som ibland lyckades, men oftast inte.

Däremot när jag blir riktigt, riktigt upprörd då går saker sönder på de mest märkliga sätt. Jag brukar dock hålla i sakerna när de går sönder. (Nej, jag kastar inte sönder sakerna med flit) ;-)

Ofta städar jag när jag är riktigt arg så det är oftast städprylar som går sönder som moppar och dammsugare. Det märkliga är att det blir kedjehändelser. Flera saker bryts av efter varandra t ex.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

mayolica
2013-12-04 18:37
#9

Jag tror inte att det är helt omöjligt🤔

~ mayolica ~

Amazonit
2013-12-05 21:47
#10

Jag och min vän brukade tillsammans få taklampan att svaja omkring :) Flera år sen vi gjorde, borde försöka igen snart :)

Vi har aldrig lyckats om bara en av oss försöker, bara tillsammans. Starkare energi då I guess :)

Praefatio
2013-12-06 13:49
#11

Svår fråga.

Jag kan använda en pendel i en glaskupa enbart genom att lägga ett finger på toppen av kupan. Däremot är jag inte säker på att det alltid är jag som får pendeln att röra sig, utan ser pendeln som ett redskap att få kontakt med diverse ickefysiska entiteter i första hand. Kan också, liksom Bappho, få spännande reaktioner på tekniska föremål när jag är upprörd.

Men jag är en oerhört kritisk person när det kommer till det övernaturliga. Jag vill se det själv innan jag tror. Har hittills aldrig någonsin sett en person som kan få saker att röra sig med tankekraft, utan att sedan bli påkommen med att luras på något vis.
Har heller aldrig sett någon som ögonblickligen kan påverka elementen (få vinden att vända, ljuset att slockna etc.) trots att många påstår att de kan det. Personer som säger sig kunna det, i synnerhet på nätet, tror jag ljuger.

Det ska sägas att jag verkligen inte förstår varför man skulle vilja kunna det där heller, om inte för att stila inför kompisar och verka unik/mäktig/vad man nu vill vara. Jag förstår inte varför man skulle vilja lägga tid och energi på att försöka lära sig att lyfta en fjäder med blicken, när det finns konstruktiva grejer man kan ägna sig åt. Ser det som typiskt juvenila önskningar som man brukar växa ifrån när man blir äldre.

Däremot har jag sett långsamma, fantastiska resultat på t.ex. påverkan på elementen, där det dessutom finns en vettig anledning bakom. Ett exempel på det är en man som fick de mest känsliga växter att gro och växa trots väldigt dåliga förutsättningar (dålig jord, skugga etc.). Sånt blir jag imponerad av, och tror kräver en viss affinitet som alla inte har.

Upp till toppen
Annons: