Annons:
Etikettmånen
Läst 3313 ggr
valeriana
2013-11-30 23:54

Månen och önskningar

Hallå!

Har för mig att jag någon gång för längesedan läste en bok om häxkonst där det stod någonting om att önskningar lättare går i uppfyllelse när det är fullmåne? Detta låter ju inte helt otroligt, tänkte jag, men har nu helt glömt bort hur det var man skulle göra. 

Man skulle skriva ner önskningen på en lapp, så långt kommer jag ihåg.

Annons:
Burningsoul
2013-12-01 01:14
#1

Jag har fått lära mig att man skriver ner sin önskan på en lapp, lägger den tillsammans med lite bit salvia. Visulera hur din önskan går i uppfyllelse och kasta den sedan i elden :) Om det såklart finns ett annat sätt så får gärna någon annan komma med bra tips!

Burningsoul
2013-12-01 01:15
#2

Glömde såklart, fullmåne brukar hjälpa lite mer under besvärjelser, ritualer och mm :)

Atropa
2013-12-01 09:44
#3

Man kan också ta hjälp utav en månharpa :)

valeriana
2013-12-01 10:54
#4

#1 åh tack så mycket! #3 ja, så hette det ja! Hur fungerar en sådan?

Jinaum
2013-12-02 20:46
#5

#3 Jag tycker också det lät intressant. Hittade lite på beccus och var inte fullt så spännande som jag hoppades, men väldigt intressant ändå (hoppades på användande av faktiskt harpa XP )

http://www.beccus.se/haxmag/bos/manharp/manharp.html

Cerese
2014-03-29 11:37
#6

Hoho,Bara det att det ska ske vid nymåne så ni kan passa på nästa vecka/ Ingen mer info har gått ur denna sajt

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Annons:
Upp till toppen
Annons: