Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 3554 ggr
Joggan
2013-11-29 15:05

Bra böcker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bra böcker

Skulle gärna vilja ha boktips

om häxor, trolldom, besvärjelse och hur man bli av med andar!?

Har ni några?

Lägger också in en favoritbok från mig…

The Unquiet Dead

från Edith Fiore 

A Psychologist Treats Spirit Possession

….teman är hur man bli av med andar

och hur man gör det själv!

Annons:
Ceriadwen
2013-11-29 17:41
#1

Du har sett sökfunktionen va…? Triljoner trådar som bara väntar på att du ska upptäcka dem.

Joggan
2013-11-29 18:06
#2

#1

Jo…..jag försökte men hittade ingen boktips om besvärjelse och hur man bli av med andar…

Ceriadwen
2013-11-29 19:56
#3

Nehej, på så vis.

Joggan
2013-11-29 20:01
#4

#3

ggg…och… känna du till en bra bok ?

Ceriadwen
2013-11-29 20:19
#5

Tyvärr inte, då hade jag givetvis gärna tipsat dig. Men det är inte mitt område.

Burningsoul
2013-11-30 02:14
#6

Cassandra eason har en bok där hon skriver sina ritualer och besvärjelser i :) om den är bra det vet jag inte! Men den heter "nya skuggornas bok" det är ju alltid bra att ha egna tankar om ritualer och att kunna skriva en egen formel, men ibland behöver man lite hjälp på traven :) Hoppas du hittar det du söker efter!

Annons:
Bappho
2013-11-30 09:20
#7

Själv väntar jag med spänning på en kommande bok av Johannes Gårdbäck/The Rootdoctor i ämnet Trolldom. Den blir säkerligen helt fantastisk och ett måste i hyllan :-D

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Burningsoul
2013-11-30 13:53
#8

Bappho, om du tycker att den är bra skriv gärna här då för har också varit lite sugen på att skaffa den men vet inte om den är något att ha :) kanske överväger det ändå!

Elena-Maria
2013-11-30 16:25
#9

Kan inflika att jag hade den där boken av Eason men sålde den snabbt för den var totalt värdelös… Hennes böcker är inga höjdare så spara dina pengar till annat istället.

Fred och god växt!

[stass]
2013-11-30 17:02
#10

här finner du en del titlar: http://trolldomhoodoo.blogspot.se/2013/11/the-black-books-of-trolldom-some.html#!/2013/11/the-black-books-of-trolldom-some.html när det kommer till trolldom och besvärjelser.

Annars vet jag inte vad jag ska ge dig för råd, just andar som är för påträngande har jag nog inte haft överväldigande problem med.

[[Miss Sizzi]]
2013-11-30 17:24
#11

Jag har själv 12 böcker av Eason, bland annat Nya Skuggornas Bok. Hennes böcker tycker jag är lättlästa och lätta att förstå men upprepar mycket. Jag kan rekommendera hennes böcker för nybörjare som vill ha lite lättare läsning. Men smaken är som den är.

Bappho
2013-11-30 18:20
#12

#8 Den är inte klar ännu vad jag vet :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Wolfarius
2014-03-17 23:04
#13

Konstantinos skriver väldigt bra böcker hans böcker är mest om nattmagi och andar och dylikt finns bara på engelska dock men har man inget emot det så är dem extremt bra men också en aningen svår tolkade i vissa sammanhang ^^

Annons:
Joggan
2014-09-03 10:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag rekommendera Alexandra Chauran

""Have You Been Hexed?: Recognizing and Breaking Curses

Break the Curse Forever

Is everything in your life going wrong? Is it a curse or just plain bad luck? This book is the definitive guide to figuring out whether or not you've been hexed--and breaking curses of all kinds, even those we've placed on ourselves.

In easy-to-read language, Alexandra Chauran reveals everything you need to know about hex detection and confirmation, how hexes work, cleansing and banishing rituals, and characteristics of curse casters. All people have the power to hex and to heal, and Chauran shows how anyone can prevent negative magic from affecting their loved ones

therootdoctor
2014-09-05 12:10
#15

Joggan - Du skulle nog gilla "30 years among the dead" skriven av Carl Wickland. Han var psykiatriker som sadlade om till att enbart bota mentalpatienter genom att ta bort andar som fastnat. Till största delen tack vare hans trancemedium till fru Anna Wickland.  

Värt att notera är att båda är svenskar som emigrerade till USA i 20års åldern. Carl var från Liden i Västernorrland och Anna var från Kvibille i Halland.

Boken finns som pdf, så det är bara att söka. För övrigt rekommenderar jag alltid Draja Mickaharics böcker. Min egen är under editering och beräknas vara klar inom kort.


Joggan
2014-09-05 16:03
#16

#15…Tack ska du har snälla!
Wikland har jag läst redan…
…själv Abraham Lincoln hjälper till i purgatoriet att själarna hitta hem…
och till Madame Blavatskys  fel information ledade till
att hon måste rätta till alla som är drabbat av hennes fel-läran…
jajamän..allt om allt en jätte bra bok!
…och dessutom en studie som blev finansierat under denna tiden av Chicago Medical Society.

""Draja Mickaharics… ska jag kolla upp…

Joggan
2014-09-05 16:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

En till…föra månad läste jag ut…
"Between the Living and the Dead"
av Éva Pócs

bara toppen!

http://en.wikipedia.org/wiki/Between_the_Living_and_the_Dead

Upp till toppen
Annons: