Annons:
Etikettallmänt
Läst 7904 ggr
Mystica
11/15/13, 9:24 AM

Näckrosens bokhandel

Halloj!
Tänkte bara kolla om det är någon som vet hur det ligger till med Näckrosens bokhandel i Göteborg? Jag kom att tänka på att jag inte besökt butiken, trots att jag nu bott i Göteborg ett par år. Men när jag kom dit verkade det helt igenbommat, som om det bara lämnats helt plötsligt.

Annons:
MoonDaughter1981
11/15/13, 12:54 PM
#1

Hej Mystica :)

Verkar som att dom har stängt igen butiken, inte ens deras nät sida finns kvar. Men det kan ju vara så att dom flyttat butiken någon annan stans.
Finns dock ett par andra butiker i samma stil, men dom kanske du redan har besökt.

Ceriadwen
11/15/13, 7:36 PM
#2

Jag har också försökt besöka butiken några gånger, men det är alltid stängt. När man kikar in genom fönstret ser de ju ut att ha lite av varje, så jag var nyfiken på sortimentet. Senast jag var där stod det något om öppettider på dörren, men det var någon gång i somras.

Praefatio
11/17/13, 1:23 PM
#3

Näckrosen har vissnat, kan man kanske säga… De har inte öppet längre.

Mystica
11/20/13, 6:34 PM
#4

Tråkigt! De verkar ha varit en fin och spännande butik. Men när jag var där så ser det bara ut som de stängt och lämnat allt. Skyltning, böcker och saker stod fortfarande uppe, men såg ut som om det varit orört ganska länge och böckerna i skyltfönstret var solblekta.
Undrar lite också över butiken eftersom jag själv gått och funderat på att starta upp en esoterisk bokhandel i Göteborg, så det känns som om det kanske är lite riskabelt att göra det om Näckrosen fått slå igen pga. att det inte finns någon marknad för sådant här. Ingen som vet anledningen till varför de stängt?

Ganna
11/20/13, 6:48 PM
#5

Det är nog tämligen tufft att öppna bokhandel oavsett inriktning; det går inte att konkurrera med nätboklådorna.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Ceriadwen
11/20/13, 7:35 PM
#6

Regnbågen verkar ju hålla igång i alla fall. Tok-new age, men ändå…

Annons:
Praefatio
11/20/13, 8:32 PM
#7

#4 Jag har en aning om varför, men det får vi ta i PM i så fall.

Mystica
11/21/13, 5:38 PM
#8

#5 Ja, det är ju sant. Kollade upp info om Vattumannen i Stockholm och såg att de gått med minus. Tycker det är lite synd, för det är ju himla mysigt och inspirerande att gå och titta i sådana butiker och bläddra i fysiska böcker. Nog för att jag älskar internet, men detta är ju en nackdel med det.

#6 Ja, dem verkar det gå rätt bra för. Lite för New Age och flummigt för min del, ja. Men de duger ju till att köpa rökelser och en och annan kristall hos i alla fall. Ametistgrottan finns ju också, men de har inte direkt några böcker, vad jag kommer ihåg.

#7 Skulle vara intressant att höra, om du har lust att berätta lite. Inte för att jag är intresserad av skvaller, utan är mer intresserad i affärssyfte eftersom jag som tidigare nämnt gått i tankarna på att öppna en sådan butik.

lightseeker
11/21/13, 6:22 PM
#9

#7, det vill jag gärna också höra, Praefatio

Praefatio
11/21/13, 6:29 PM
#10

#8-9 PM skickat.

Elena-Maria
11/25/13, 10:59 AM
#11

När jag besökte Näckrosen senast (det är nog ganska länge sedan när jag tänker efter) pratade jag lite med den som jobbade (kan ha varit han som hade butiken, jag minns inte säkert, det är så länge sedan). Men han sa att det bara var han som jobbade där då så det funkade inte att ha öppet enligt öppettiderna men att han försökte vara där så mycket han kunde. Väldigt synd för det var så mysigt där vill jag minnas.

Fred och god växt!

Emmyjane
10/29/15, 7:18 PM
#12

Ametist grottan?

wissan
11/1/15, 11:06 PM
#13

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

Annons:
Emmyjane
11/4/15, 11:37 AM
#14

Tack Wissan

Upp till toppen
Annons: