Annons:
Etikettmånen
Läst 2028 ggr
[Anonym.]
8/18/13, 10:39 PM

Annorlunda fullmåne-natt

Inatt är de fullmåne, Och jag brukar alltid bli väldigt pirrig, varm, och elak under fullmåne nätter. (Även dagen innan fullmåne så har jag ett häftigt temperament..) Men idag/natt, Så va jag och min lillasyster hemma själva hela dagen (och till typ kl 22:00 på kvällen/natten) och jag å min syster som jämt brukar bråka och tjafsa har faktiskt nästan bara skrattat idag.. Och när vi va ut lite senare på kvällen/natten med hundarna så fick jag syn på fullmånen. Och som vanligt blev jag lite typ hypnotiserad av den, Och började brusa upp och "flåsa" lite. Men den här gången kände jag för att inte bry mig så mycke utan "släppa taget" lite, Så jag gjorde de. Och då vart jag istället väldigt glad, och pigg/sprallig. Det kändes som att månen gav mig extra energi/kraft, Och jag liksom hoppade omkring å sjöng å dansa. Nu i efterhand känns det jätte konstigt xd Jag brukar vara så nervös inför fullmåne, Men nu va de ju bara kul :p Jag kände redan av att det skulle bli fullmåne inatt vid 2 - 3 tiden idag, För då sprang jag omkring i huset och hoppade upp på soffan å allt möjligt.. Va alldeles vild, Och kände hela tiden för å yla. Men det gjorde jag förstås inte. Och alltså, Allt känns bara så konstigt.. :p Är det de här som jag varit så osäker för? Det låter inte rimligt.. Det här va en härlig känsla! Även fast jag kanske inte nådde dom målen jag hade önskat.. Men ah, Det kanske bara va en tur dag. - För er som inte har en aning om vem jag är eller vad jag snackar om, Så är jag alltså hybrid mellan Varulv & Vampyr.

Annons:
Kuutar
8/18/13, 11:03 PM
#1

Är det inte fullmåne om några dagar?

[Anonym.]
8/18/13, 11:20 PM
#2

#1 Det är fullmåne nu

Praefatio
8/19/13, 12:20 AM
#3

#2 Nej, det är det inte. Det är fullmåne den 21:a.

[Ravenna]
8/19/13, 12:24 AM
#4

Nästa fullmåne är den 21 augusti, om några dagar alltså, som Kuutar också säger.

Inatt kan jag inte se månen tyvärr eftersom det är molnigt, men igår kväll visade hon sig och då syntes det att det var några dagar kvar till den fulla fasen.

En fin upplevelse verkar du ha haft i alla fall Anonym, kul att du kunde släppa taget och ha roligt. :-)

Manutar
8/19/13, 11:54 AM
#5

Igår natt var jag ute och såg på den röda, växande månen. Fladdermössen flög omkring och jag kände hur allt omkring mig tycktes vänta på fullmånen lika andaktsfullt som jag själv.

Anonym, att du hade roligt och fick ny energi av månen låter ju jättebra :) Kanske din relation till månen har börjat ändra sig?

fridelfina
8/19/13, 9:17 PM
#6

Här är en enkel sida för att ha koll på månens faser om man är osäker på om den är full eller ej. http://www.dinstartsida.se/kalender/manfaser/

Det finns också andra sidor som talar om vilket klockslag den går upp och ned också tex här http://stjarnhimlen.se/2013/stockholm.html (det går visst att ändra ort om man vill det)

 
 

Annons:
[Anonym.]
8/19/13, 9:59 PM
#7

Jaha, Då måste jag väl ha sett fel då🤔
Jag fick iaf samma känslor som under en fullmåne natt, (Bortsett från att det va mer positivt den här gången)

#5 Ja, Kanske det :)
Hoppas på de! För den här känslan va mycket bättre än va det brukar vara. :)

Upp till toppen
Annons: