Annons:
Etikettlyrik-texter-och-sånger
Läst 2210 ggr
Josse5233
8/12/13, 6:50 PM

Bra böcker? :)

Hej! Jag är som sagt helt och hållet nybörjare. Jag undrar om ni har tips på bra böcker som jag kan läsa? :) Jag har läst mycket här på forumet och på internet men skulle gärna vilja läsa någon bok. :) Helst på svenska men engelska böcker går bra också!

Ha en trevlig dag! 

Annons:
Praefatio
8/12/13, 6:51 PM
#1

Vad vill du läsa om?

[stass]
8/12/13, 7:06 PM
#2

Vet ni alla vad? Vi måste börja på en boktråd, så det kan bli en klistrad tråd eller artikel.

Praefatio
8/12/13, 7:12 PM
#3

Ja, det måste vi nog minsann. Kan du inte starta en sådan? Föreslår att man gör den som ett slags "recensionstråd", med ett litet formulär att fylla i, exv:

_Genre: [Välj en av följande: örtkunskap, gudinnedyrkan, wicca, folktro, new age, mytologi… (får fylla i fler/andra genrer som kan tänkas behövas)]
Författare:
Titel:

Kort om boken:
Finns att köpa på:

Betyg: x/10 häxhattar_

Min erfarenhet säger att det behövs någon form av formulär för att det ska bli lite vettig riktning i tråden.

Josse5233
8/12/13, 7:18 PM
#4

#2 och #3 Det låter som en jättebra idé! :)

och #1: Jag är intresserad av den nordiska folktron och de nordiska gudarna/gudinnorna. Skulle även vilja läsa om örtkunskap och så där. :)

Ha en trevlig dag! 

[stass]
8/12/13, 7:21 PM
#5

#3 bra tänkt!

Ganna
8/12/13, 7:23 PM
#6

#4 Britt-Mari Näsström. Helst "Freyja, great goddess of the north" (finns även på norska(!)), men den är svår att få tag på, så i brist på den så går hennes "Nordiska gudinnor" an.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Annons:
Josse5233
8/12/13, 7:25 PM
#7

#6 Okej, tack! :)

Ha en trevlig dag! 

Lexiia
8/12/13, 7:42 PM
#8

Kan vara bra om man vet om det är en svensk eller engelsk/annat språk den är skriven på.


~ Sajtadmin för Furry Paws ~


Upp till toppen
Annons: