Annons:
Etikettlyrik-texter-och-sånger
Läst 28292 ggr
PiganX
9/25/12, 6:09 PM

De 9 satanistiska budorden

Hittade dom här för nåt år sen när jag snöade in på satanism, tänkte att jag skulle dela med mig här. Jag personligen gillar ju dessa budord mer än guds budord.

  • 1. Satan representerar hängivelsen istället för att ge människan tunga skuldkänslor för sitt sätt att leva.

  • 2. Satan representerar verkligheten istället för hopdiktade självdrömmar.

  • 3. Satan representerar klokhet istället för självbedrägeri.

  • 4. Satan representerar vänlighet till den som förtjänar det istället för att ödsla tid på inställsamma.

  • 5. Satan representerar hämnden istället för att vända andra kinden till.

  • 6. Satan representerar ansvar för de ansvariga istället för att bry sig om psykiska vampyrer.

  • 7. Satan representerar människab som ett djur, som genom sin själsliga utveckling utvecklats till det värsta djuret av dem alla.

  • 8. Satan representerar alla så kallade synder som leder till psykiska, mentala / emotionella tillfredsställelser.

  • 9. Satan har alltid varit kyrkans bästa vän genom åren genom att hålla igång deras stora affärsverksamhet.

Annons:
[Jessica_91]
9/25/12, 6:13 PM
#1

Jag tolkar det som att dessa är "budorden" http://www.churchofsatan.com/Pages/Eleven.html . De som du listat anges som "The Nine Satanic Statements".
Jag håller i vilket fall med om att det finns bra saker att hämta från satanismen. Glad

PiganX
9/25/12, 8:00 PM
#2

Oj.. Ja, det har du ju helt rätt i, men i boken jag hittade dessa punkter så stod det att det var budorden. Men då hade jag väl fel. Glad

scheindel
9/25/12, 8:02 PM
#3

oavsett vilket som är "budord" så tycker jag att det finns en del förnuft i båda.

åtminstone i andra länder verkar det vara många (andra) hedningar och häxor som ser satanism som någon slags "fiende" nästan. man menar att skillnaderna mellan den egna livsåskådningen och den satanistiska är så vid att det är närmast omöjligt att komma överens. jag har aldrig riktigt förstått det. jag vet iofs inte jättemycket om satanism, men jag tycker det finns många gemensamma drag även om jag inte håller med om allt som satanismen står för.



Geru
9/26/12, 12:45 AM
#4

Gillar inte hämnden i bland reglerna..

Hämnd löser ingenting för någon alls, och det enda det gör är att skapa mer hämnd och våld.

Annars så är det väl mer ett liberalt sätt att tänka på.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Bappho
9/26/12, 8:17 AM
#5

Jag ser dessa budord som en reaktion mot ett kristet samhälle och uppväxt.

Sverige är ju ett så sekulariserat samhälle och då blir det som en reaktion mot ingenting.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[stass]
9/26/12, 8:40 AM
#6

Jag tror att det är lätt att söka en annan tro, helst i motpol till den befintliga när man går igenom identitetsfasen. Inte alltid men ofta. Antingen anammar man den eller då går man vidare till nästa fas. Sen är ju riktlinjerna mer lockande att efterleva, jämfört med avhållsamhet osv

Annons:
Upp till toppen
Annons: