Annons:
Etikettlyrik-texter-och-sånger
Läst 3808 ggr
magiskblomma
2012-08-22 10:42

Ört och Växtmagi Bok

Hej Jag tänkte fråga er om ni hade något bra förslag på lite uppslagsliknande bok om magiska växter/örter. Finns ju lite i "Stora boken om magi" av Cassandra Eason. Men den är inte direkt bra… den är ju inte direkt mycket växer hon tar upp.

Såå… all förslag är välkommna!

Annons:
[Baubo]
2012-08-22 10:50
#1

Scott Cunninghams "The complete book of Incense, Oils and Brews" tex. Är inte säker än på vad jag själv tycker om den (hans syn på mycket går inte alls ihop med min bild på saker), men du kan ju läsa och se vad du själv tycker :)

magiskblomma
2012-08-22 11:16
#2

Baubo

Tack för tipset! det går ju alltid att kolla upp dem+ Man förlorar ju inget på det. Det kan ju vara en bra fingervisning i alla fall.

[stass]
2012-08-22 12:22
#3

Cat Yronwode hoodoo herb and root magic

Draja mickaharic Magic Materia

Och en bra svansk flora

Båda är uppslagsböcker

MissPagancat
2012-08-22 18:54
#4

Scott Cunningham har förutom boken om rökelse etc. en bok som handlar endast om de magiska växterna i sig.

Den heter Cunningham's encyclopedia of magical herbs och finns t.ex. på Adlibris:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0875421229

:)

)O(

magiskblomma
2012-08-24 11:20
#5

MissPagancat

tack för tipset. den boken tror jag kan vara ganska bra…

MissPagancat
2012-08-26 16:59
#6

#5 Jag har den själv och har bläddrat lite i den, har inte hunnit använda den så mycket dock. Men tycker den verkar bra ^^

)O(

Annons:
[stass]
2012-08-27 10:44
#7

#3, jag skrev slarvigt boken heter materia magica

Jag har börjat läsa cunningham nu, annars har jag medvete undvikit honom just för att han är så mainstream.

Jag kommer nog ta mig igenom alla böckerna, hittils earth air fire water…och visst den är ok, men inte så fantastisk.

[Silverviol]
2012-11-14 22:39
#8

Den här tråden har förvisso varit inaktiv ett par månader men jag måste bara tipsa om Culpepers "The English Physician". Väger sjukt mycket men den är värd krampen i armarna, jag lovar :) Du kan nog finna den intressant om du är ute efter utförligare information än de som finns i tex. Cunninghams böcker. Cunninghams örtmagi presenteras ju ofta i en liten lista typ kärlek, framgång, mod och sedan var det inte mer med det. Culpeters bok ligger på runt 1000 sidor beroende på vilken version en får tag på så det är inte direkt något en läser från pärm till pärm. Som uppslagsbok för olika örter är den helt outstanding!

http://simbamoyo.wordpress.com/

Elena-Maria
2012-11-15 20:35
#9

Örtbibeln av Peter McHoy & Pamela Westland (svensk upplaga 1998).

Inte så magisk kanske, men den är bra. Massa odlingstips och en hel del dekokter och huskurer med mera. Lite svår att få tag på dock. Hittade min på bokbörsen.

Fred och god växt!

Upp till toppen
Annons: