Annons:
Etiketti-häxans-trädgård
Läst 5793 ggr
MissPagancat
2012-08-17 23:14

Köpa torkad Gråbo

Hej alla häxvänner!

Jag skulle behöva ha lite torkad Gråbo, men kan inte hitta det till försäljning online någonstans. Är det någon som kan tipsa om en sida som har detta eller kanske rent av har odlat själv och kan tänka sig att sälja en skvätt?

)O(

Annons:
skogsbergs-anna
2012-08-18 00:12
#1

Det växer i stort sett överallt, men det är nog inte så nyttigt att plocka efter vägkanten. Sen är det bara att torka. Själv undviker jag den så gott det går eftersom jag är allergisk.

Gör hellre fel än inget alls.

Bappho
2012-08-18 07:49
#2

Är du osäker på hur den ser ut och att du ska plocka rätt?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

MissPagancat
2012-08-18 08:25
#3

#1 och #2 Jag har ingen stor erfarenhet av att torka örter, dessutom är jag mitt i en flytt och har inte direkt utrymme att torka den själv tyvärr. Dessutom så kände jag inte alls igen den när jag kikade på bilder och det gör det hela lite extra knivigt.

)O(

MissPagancat
2012-08-18 08:32
#4

#Bappho Om jag nu skulle hitta gråbo (ska iväg på en liten tur idag till svärföräldrarnas lilla stuga och kanske att det finns där), har du några tips på hur den bäst torkas? Och ska man använda bara blommor eller blad eller både och? Är en riktig novis inom örter så ser fram emot balkongen i vår nya lägenhet så jag kan börja odla lite :)

)O(

[stass]
2012-08-18 10:39
#5

både blad blomma och stjälk kan användas. Jag använder blad och blomma och slänger den träiga delen av tjälken. Häng klasar i ett torrt,ventilerat och mörkt utrymme upp och ner. Det är färdigt när det går att knäcka kvisten lätt.

MissPagancat
2012-08-19 14:31
#6

#5 Tack så mycket! Tyvärr så hittade jag ingen gråbo och svärmor hade inte heller stött på någon i närheten, så mitt behov av att köpa örten består. Ingen som har till salu eller vet var den finns att köpa?

)O(

Annons:
Praefatio
2012-08-19 21:34
#7

Jag kan tänka mig att hjälpa dig. Hur mycket vill du ha?

MissPagancat
2012-08-19 21:52
#8

#7 Det skulle vara super! Till ändamålet så behöver jag ca. 15 gram torkad gråbo. Går det att ordna tror du? Vad vill du ha för besväret? :)

)O(

Praefatio
2012-08-19 21:55
#9

Jag PM:ar dig!

Upp till toppen
Annons: